کد خبر : 720
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 21:27

امروزستاد مقابله با کرونا تعطیلات تشویقی بعد از نوروز را تصویب کند/ کنترل ترددها ضروری است

امروزستاد مقابله با کرونا تعطیلات تشویقی بعد از نوروز را تصویب کند/ کنترل ترددها ضروری است
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر، ترافیک سنگین در محور اتوبان تهران – قم  و برخی محورهای مواصلاتی کشور سبب واکنش های بسیاری از سوی رسانه‌های داخلی و فعالان فضای مجازی شده است؛ این ترددها در حالی صورت می گیرد که بسیاری از مردم ایران برای شکستن حلقه شیوع ویروس کرونا تعطیلات نوروزی خود را لغو کرده

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر، ترافیک سنگین در محور اتوبان تهران – قم  و برخی محورهای مواصلاتی کشور سبب واکنش های بسیاری از سوی رسانه‌های داخلی و فعالان فضای مجازی شده است؛ این ترددها در حالی صورت می گیرد که بسیاری از مردم ایران برای شکستن حلقه شیوع ویروس کرونا تعطیلات نوروزی خود را لغو کرده و قرنطینه خانگی را در پیش گرفته اند.

در حالی خبر تردد سنگین در برخی از اتوبان‌های کشور رسانه‌ای شد که تاکنون ۱۷ هزار و ۳۶۱ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا هستند . ۱۰۳۵ نفر نیز بر اثر این بیماری جان باختند.

رضا تقی‌پور منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در واکنش به تردد پرازدحام مردم در برخی محورهای مواصلاتی از جمله اتوبان تهران – قم، اظهار داشت: بحث کنترل ترددها یک بحث ضروری و الزامی است همان گونه که دکتر نمکی وزیر بهداشت مرتباً تأکید می‌کنند باید رعایت و ضمانت اجرایی نیز برای این موضوعات اندیشیده شود.

وی تأکید کرد: شاید صرفاً با خواهش و توصیه جلوی برخی ترددها را گرفت و اکنون منافع عمومی شهروندان سایر استان‌ها و شهرستان‌های کشور در معرض خطر است و امکانات آنان به اندازه ظرفیت بیشتر از شهر خود نیست و این ترددها به ضرر مردم استان‌ها و شهرستان‌های دیگر و کل ملت ایران است.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: می‌توان خودروهایی که بدون ضرورت در جاده‌ها تردد دارند را جریمه کرد چرا که می‌تواند ایجاد بازدارندگی کند تا دیگر شهرهای کشور از خطر ابتلا و شیوع بیشتر کرونا در امان بمانند.

تقی‌پور در عین حال معتقد است که اکنون ستاد ملی مبارزه با کرونا تقویت شده و می‌توان علاوه بر تصمیمات سخت‌گیرانه، مشوق‌هایی را نیز مطرح و مصوب کند و یکی از مشوق‌ها این است که تعطیلی تشویقی  را بعد از تعطیلات عید نوروز و شکست کرونا در نظر بگیرد تا مردم در آن بازه زمانی بتوانند تعطیلات نوروزی خود را از سر بگیرند.

به گزارش فارس، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در آخرین جلسه هیئت دولت در سال ۹۸ تعطیلی تعدادی از مراکز تجمیع را مثبت ارزیابی کرده و از هیئت وزیران درخواست کرد که سایر مراکز تراکم جمعیتی تعطیل شوند.

دولت ایران در جلسه امروز خود، به منظور حمایت از خانوارهای کم درآمد و هم‌چنین، بخش ها و رسته های کسب و کارهای اقتصادی با بیشترین آسیب، تصمیمات کارگروه بررسی و مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا را تصویب کرده است.

بر همین اساس، دولت ایران حمایت های بیمه تامین اجتماعی، استمهال هزینه های برق و گاز و عوارض شهرداری را برای کاهش اثرات اقتصادی شیوع و گسترش ویروس کرونا را برای بخش‌های غیردولتی همچون  هتل، هتل آپارتمانها، مجتمع های جهانگردی و گردشگری، مهامانپذیرها، رستوران‌ها، تولیدی‌های همچون کیف، کفش، پوشاک و باشگاه های ورزشی و تفریحی را صورت می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.