کد خبر : 7637
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مرداد 1400 - 11:29

افزایش سود انباشته پتروشیمی جم

افزایش سود انباشته پتروشیمی جم
براساس گزارش منتشر شده در سامانه کدال سود انباشته پتروشیمی جم در سه ماهه منتهی به خرداد ۱۴۰۰ به بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده؛ شرکت پتروشیمی جم که به اختصار jpc نامیده می‌شود به عنوان یکی از بزرگترین واحد‌های تولید الفین در جهان یکی از طرح‌های توسعه‌ای شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در سال ۱۳۷۸ در منطقه آزاد پتروشیمی پارس عسلویه بوده است؛ که عمدتا به منظور تولید الفین‌ها و پلی اتیلن‌های سبک خطی و سنگین تاسیس گردیده است. شرکت پتروشیمی جم دارای واحد‌های تولیدی گوناگون با ویژگی‌های خاص است که از جمله می‌توان واحد‌های الفین، پلی اتیلن سنگین، پلی اتیلن سبک خطی و… که توانسته سهم خود را از بازار‌های منطقه ایی کسب کند.

پتروشیمی جم یکی از بزرگترین صادر کنندگان محصولات پلیمری کشور محسوب می‌شود.

منابع مالی پتروشیمی جم

درپایان دوره مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ وجوه نقدی شرکت معادل ۵ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ که نسبت به پایان مالی سال قبل افزایش ۵۰ درصدی داشته است.

دریافتنی‌های تجاری و غیر تجاری پتروشیمی جم به بیش از ۹ هزار میلیارد تومان رسیده است.

موجودی مواد و کالا با افزایش ۱۲ درصدی به مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان رسید. سرمایه گذاری کوتاه مدت این شرکت نیز با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل به بیش از هزار میلیارد تومان رسیده است.


جمع دارایی‌های پتروشیمی جم در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ با افزایش بیش از ۱۵ درصدی به بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

عملکرد پتروشیمی جم

درآمدعملیاتی جم در دوره مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ برابر ۸۹.۶۰۰.۵۷۶ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان ۱۷۷ درصد افزایش داشته است؛ که عمدتا ناشی از افزایش مقدار و نرخ فروش و نرخ تسعیر ارز بوده است.

سود ناخالص شرکت در این دوره معادل ۲۷.۸۵۹.۵۳۷ میلیون ریال بوده است؛ که به نسبت مشابه سال گذشته به میزان ۲۱۳ درصد افزایش یافته است؛ که بخشی از آن ناشی از افزایش درآمد عملیاتی بوده است. سود خالص شرکت نیز به مبلغ ۲۱.۲۰۰.۳۲۵ میلیون ریال بوده است؛ که نسبت به مشابه سال گذشته به میزان ۱۵۴ درصد افزایش داشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.