کد خبر : 8136
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 شهریور 1400 - 7:29

در نشست مدیران پتروشیمی جم و بانک تجارت مطرح شد؛ حمایت سیستم بانکی از صنعت پتروشیمی اثرات مثبتی برای کشور دارد

در نشست مدیران پتروشیمی جم و بانک تجارت مطرح شد؛ حمایت سیستم بانکی از صنعت پتروشیمی اثرات مثبتی برای کشور دارد
نشست هم‌اندیشی مدیران پتروشیمی جم و بانک تجارت با محور بهبود و توسعه همکاری‌ها و بررسی زمینه‌های مشارکتی بیشتر روز شنبه 20 شهریورماه برگزار شد. در این نشست مدیرعامل پتروشیمی جم ضمن تقدیر از حسن نظر و همکاری خوب بانک تجارت با مجموعه جم گفت: در اکوسیستم و فضای نامساعد کسب و کار در کشور، و با توجه به مصائب سیاسی، تحریم و مشکلات عدیده دیگر بانک‌ها می‌توانند به رفع مشکلات اقتصادی کمک کنند که این جای تقدیر دارد و بانک تجارت نیز رسالت خود را در این زمینه به نحو احسن انجام داده است.
Print Friendly, PDF & Email

 به گزارش پشت پرده به نقل از روابط عمومی پتروشیمی جم، رضا علیزاده با بیان اینکه ورود به حوزه انرژی و پتروشیمی نشان از تدبیر و هوشمندی بانک تجارت است، یادآور شد: حوزه پتروشیمی در کشور ما ظرفیت‌های بالایی دارد؛ به عنوان نمونه در شش ماهه اول سال جاری بیش از ۶ میلیارد دلار صادرات پتروشیمی بوده است و این ظرفیت وجود دارد که این رقم دو تا سه برابر شود.

وی تاکید کرد: جم با سایر مجموعه‌ها متفاوت است، یکی از این تفاوت‌ها اینکه سهامداران اینجا عمدتاٌ بازنشستگان هستند و بخش عمده درآمد مجموعه صرف هزینه‌های بازنشستگان کشور می‌شود، این همه ما را متقاعد می‌کند که نگاه ویژه‌ای به این حوزه و این مجموعه داشته باشیم؛ ضمن اینکه از حیث دانش فنی و یا تکنولوژی و مهم‌تر از همه داشتن نیروهای تخصصی، مجموعه جم در کشور الگو است.

علیزاده ادامه داد: ان‌شالله بانک تجارت بتواند حمایت نماید و از نظر تامین مالی در کنار ما باشد که این می‌تواند به توسعه صنعت پتروشیمی کمک زیادی کند.

مدیرعامل پتروشیمی جم با اشاره به بحث اصلاح نظام بانکی کشور اظهار کرد: امیدواریم با تدابیری که در مجلس اندیشیده می‌شود و از دیگر سو با کار کارشناسی که توسط بانک مرکزی و وزارت اقتصاد انجام می‌شود بتوانیم به یک اصلاح ساختاری در نظام بانکی برسیم چرا که اشکالات موجود در این حوزه می‌طلبد که بازنگری کارشناسی از طرف متولیان این امر صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم فشارهای ظالمانه و تحریم‌ها و مشکلات موجود در آینده‌ای نزدیک برطرف شده و فضای بهتری جهت همکاری ایجاد شود.

تدوین استراتژی‌های قوی برای توسعه کسب‌وکار در پتروشیمی جم

معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات شرکت پتروشیمی جم عنوان کرد: همه شرکت‌های پتروشیمی از جمله پتروشیمی جم دو بال اساسی دارند یکی حفظ وضعیت موجودشان و کسب‌وکاری که در حال حاضر دارند و دیگری توسعه تجاری که این موضوع به جهت بهبود تکنولوژی و بازار و تولید محصولات جدید بر حفظ وضعیت موجود اثر مستقیم دارد.

محمدحسین پاشنه‎طلا تاکید کرد: پتروشیمی جم برای بهبود بال دوم و توسعه کسب‌وکار خود استراتژی‌های قوی تدوین کرده است، چرا که تولید پایدار و مستمر همیشه برای ما اهمیت داشته و در خصوص سرمایه‌گذاری در پروژه‌های آتی و جذب سرمایه‌گذاری جدید و فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز بیش از پیش برنامه‌ریزی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های گسترده مجموعه جم نیاز به تعاملات بیشتر با بانک تجارت دارد و حضور این مجموعه می‌تواند مثمر ثمر واقع شود.

استراتژی و هدف بانک تجارت بازار انرژی پتروشیمی است

مدیرعامل بانک تجارت در این نشست عنوان کرد: مشارکت اولیه و فاینانس اولیه پتروشیمی جم در حدود ۸۰۰ میلیون یورو از ابتدای راه با همکاری بانک تجارت شکل گرفت. ان‌شالله بتوانیم همچنان این همکاری ارزشمند را حفظ کنیم و در پروژه‌های کنونی نیز خدمات‌ ارائه بدهیم.

رضا دولت‌آبادی با اشاره به مشتری‌مداری و توجه به خواسته‌های مشتری در بانک تجارت گفت: امید است که بتوانیم بیشتر و بهتر با هم کار کنیم و برای پیشرفت مجموعه بیش از پیش از خدمات بانک تجارت استفاده شود.

وی با بیان اینکه دیدگاه‌ها و برنامه‌های ما بلندمدت است، گفت: نظر به تجربیات خوب قبلی، منابع ارزی و پشتوانه خوب بانک و سرمایه‌های آن می‌توان همکاری خوبی داشت. با توجه به گسترش فعالیت‌ها و طرح‌های در دست اجرا و حضور و همراهی بانک تجارت از ابتدا با مجموعه جم، امیدواریم این همکاری ادامه داشته باشد.

مدیرعامل بانک تجارت تصریح کرد: در تامین مالی پروژه ABS/Rubber در کنار مجموعه جم هستیم، چرا که پروژه ارزشمندی است و ارزش افزوده بالایی دارد.

دولت‌آبادی با بیان اینکه ما خود را شریک تجاری پتروشیمی جم می‌دانیم، افزود: استراتژی و هدف بانک تجارت بازار انرژی و پتروشیمی است و توانسته‌ایم در این حوزه موفق ظاهر شویم. طبق آمارهایی که در دست داریم حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد بازار پتروشیمی در اختیار بانک تجارت است و دلیل این امر را کار و همکاری حرفه‌ای و شناسایی نیازها و خواسته‌های شرکت‌های فعال در این بخش می‌دانیم.

مدیرعامل بانک تجارت اظهار کرد: ان‌شالله بهتر از گذشته در آینده و توسعه‌ شرکت جم نقش پررنگ‌تری داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.