کد خبر : 8177
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 شهریور 1400 - 7:24

تحقیق و تفحص کارآمدی لازم را ندارد.

تحقیق و تفحص کارآمدی لازم را ندارد.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد:‌ ایجاد هیجانات منفی روی سهام سهامداران یا فضای عمومی که در مورد بنگاه‌، سازمان یا دستگاه تحقیق شونده تاثیرات منفی می‌گذارد.
Print Friendly, PDF & Email

ذبیح‌الله اعظمی ساردویی در گفت وگو با پشت پرده عنوان کرد:‌این واقعیتی است که باید در فرایند تحقیق به آن توجه شود و تا آنجا که ممکن است تلاش شود از ابزارهای صحیح قانونی به این منظور استفاده شود.

وی ادامه داد: ایجاد هیجانات منفی روی سهام سهامداران یا فضای عمومی که در مورد بنگاه‌، سازمان یا دستگاه تحقیق شونده تاثیرات منفی می‌گذارد و این واقعیتی است که باید در فرایند تحقیق به آن توجه شود و تا آنجا که ممکن است تلاش شود از ابزارهای صحیح قانونی به این منظور استفاده شود.

اعظمی ساردویی خاطرنشان کرد: بسیاری از نمایندگان مجلس به ایرادات و نقایصی که بر نتایج تحقیق و تفحص‌ها مطرح است اشراف دارند و واقعیت این است که زمان طولانی و ارایه گزارشی کلی و مبهم از تحقیق و تحفص پاسخگو به سوالاتی نیست که در ذهن نمایندگان طراح تحقیق و تفحص بوده است و به همین دلیل کارآمدی این ابزار را از بین برده است.

وی افزود: البته تحقیق و تفحص اگرچه ممکن است ابزاری کارآمد نباشد اما به عنوان یک ابزار نظارتی مطرح است و باید تلاش شود تا ایرادهای فرآیندی آن برطرف شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره رسانه‌ای شدن موضوعات تحقیق و تفحص و تاثیرات منفی آن اظهار کرد:‌ هم نمایندگان مجلس و هم رسانه‌ها باید اجازه دهند تا فرایند رسیدگی به تحقیق و تفحص‌ها طی شود و نباید با مطرح کردن دائم رسانه‌ای علیه بنگاه، دستگاه یا سازمانی که در مورد آن سوالی مطرح شده است به فضای غیرواقعی و طرح اخبار نادرست در مورد ان دامن زد.

وی افزود: وظیفه رسانه‌ها اطلاع‌ر سانی درست است و منافع ملی نیز درهر جریان رسانه‌ای باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس معتقد است تحقیق و تفحص اگرچه ابزاری نظارتی برای مجلس است اما کارامدی لازم را به دلیل زمان‌بر بودن و ارایه گزارشی کلی ندارد و رسانه‌ها نیز در شرایط و زمان تحقیق باید منافع ملی را در نظر داشته باشند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.