کد خبر : 8180
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهریور 1400 - 7:25

بی‌اثر شدن تحقیق و تفحص با زمان‌بر و طولانی بودن جریان تحقیق

بی‌اثر شدن تحقیق و تفحص با زمان‌بر و طولانی بودن جریان تحقیق
عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: تحقیق و تفحص نیازمند پروسه‌ای زمان‌بر است، دسترسی به اطلاعات، کارشناسی مرتبط و سایر موضوعات کاری زمان‌بر است و ممکن است در مورد سوالات یا ابهام‌هایی که در زمانی معین وجود دارند، موثر نباشد.
Print Friendly, PDF & Email

سیدالبرز حسینی در گفت وگو با خبرنگار نبض بازار اظهار کرد: تحقیق و تفحص نیازمند پروسه‌ای زمان‌بر است، دسترسی به اطلاعات، کارشناسی مرتبط و سایر موضوعات کاری زمان‌بر است و ممکن است در مورد سوالات یا ابهام‌هایی که در زمانی معین وجود دارند، موثر نباشد اما این ابزار یکی از مکانیسم‌هایی است که مجلس برای برخورد با شبهات و سوالات در اختیار دارد.

وی افزود: یکی از مواردی که مجلس در مورد ابهام‌های پیش‌رو از دستگاه‌ها، سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در اختیار دارد طرح سوال است که در مدت زمان زودتری در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد و ابهام‌هایی که در ان دوره زمانی ممکن است در ذهن نمایندگان مجلس یا مردم مطرح باشد در قالب آن قابل پاسخگویی است.

حسینی با بیان اینکه تحقیق و تفحص در بهبود روند فعالیت دستگاه یا بنگاهی که مورد تحقیق قرار گرفته است بهبود چندانی حاصل نمی‌کند تصریح کرد:‌ دیوان محاسبات نیز یکی از نهادهایی است که می‌تواند در جریان ابهام‌ها کمک‌کننده باشد و نهادهای دیگری نیز مانند سازمان بازرسی می‌توانند در این شرایط موثر باشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: طبیعی است که زمان رسیدگی طولانی و زمان‌بر یکی از ایرادات مهم تحقیق و تفحص است و لازم است دلایل طولانی‌بودن آن مورد بررسی و کاوش قرار گیرد.

حسینی تصریح کرد: رسانه‌ای شدن موضوعات تحقیق و تفحص باید در زمانی انجام شود که نتیجه کار نهایی شده است و پیش از آن می‌تواند آثار نامناسبی داشته باشد.

پشت پرده

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 21 در انتظار بررسی : 21 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.