کد خبر : 8183
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 شهریور 1400 - 7:55

در گفت وگوی نبض بازار با عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح شد؛ کار نظارت در مجلس نباید با کار نمایشی اطلاع‌رسانی شود

در گفت وگوی نبض بازار با عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح شد؛ کار نظارت در مجلس نباید با کار نمایشی اطلاع‌رسانی شود
عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از رسانه‌ای شدن ابهام‌ها و سوال‌هایی که در جریان تحقیق و تفحص از بنگاه‌ها، دستگاه‌ها یا سازمان‌ها وجود دارد، اظهار کرد:‌ کار نظارت در مجلس نباید با کار نمایشی اطلاع‌رسانی شود بنابراین کارهای تبلیغاتی و فضاسازی رسانه‌ای علیه مجموعه‌ها و بنگا‌ه‌ها که گاهی رسانه‌ها نیز به آن دامن می‌زنند
Print Friendly, PDF & Email

رحمت‌الله فیروزی پور در گفت وگو با نبض بازار با بیان اینکه تحقیق و تفحص یکی از ابزارهای در اختیار مجلس برای نظارت است، اظهار کرد: البته این ابزار زمان‌بر است و گاهی تهیه گزارش حاصل از تحقیق بیش از یک تا دو سال زمان می‌برد.
وی با بیان اینکه مجلس ابزارهای مختلف زیادی برای شفاف‌سازی در اختیار دارد و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد، خاطر نشان کرد:‌ دیوان محاسبات، سازمان بازرسی، کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ابزارهای در اختیار مجلس برای رفع ابهام‌ها و شفاف‌سازی هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از رسانه‌ای شدن ابهام‌ها و سوال‌هایی که در جریان تحقیق و تفحص از بنگاه‌ها، دستگاه‌ها یا سازمان‌ها وجود دارد، عنوان کرد:‌ کار نظارت در مجلس نباید با کار نمایشی اطلاع‌رسانی شود بلکه باید بررسی دقیق صورت گیرد چون ممکن است هم خسران عمومی به دنبال داشته باشد و هم با ابروی افراد بازی شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ در نهایت در پایان طرح سوال یا تحقیق و تفحص است که اگر جرمی یا تخلفی به اثبات رسید باید به مراجع ارجاع شود بنابراین کارهای تبلیغاتی و فضاسازی رسانه‌ای علیه مجموعه‌ها و بنگا‌ه‌ها که گاهی رسانه‌ها نیز به آن دامن می‌زنند شایسته مجلس نیست.

از رسانه‌ای کردن و جوسازی درباره سوال‌ها و ابهام‌ها پرهیز شود

فیروزی پور عنوان کرد: همه باید مراقبت لازم را داشته باشند و تا قبل از نتیجه نهایی درباره هر گونه ابهام، سوال یا عدم شفافیت از رسانه‌ای کردن و جوسازی پرهیز شود.

وی تاکید کرد: با حرکات نمایشی و تبلیغی نفعی عاید کشور نخواهد شد و چه در حوزه نظارت و چه در حوزه رسانه‌ای نباید موجبات خسران عمومی را فراهم کرد. اقداماتی از این دست حرکت‌های پوپولیستی و نمایشی است و مجلس نباید در این حوزه‌ها ورود کند.

پشت پرده

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.