کد خبر : 8330
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 - 12:19

توجه به مسئولیت اجتماعی تنها وجه تمایز بانک ایران زمین

توجه به مسئولیت اجتماعی تنها وجه تمایز بانک ایران زمین
مدیران بانک ایران زمین براین باورند که مسئولیت اجتماعی تنها با صرف هزینه کلان مسیر نمی‌شود؛ بلکه اهمیت آن بالاتر از این حرف‌هاست، بنابراین این عوامل مهم سبب شده که تا از سال‌ها قبل این بانک مسیر خود را از بانکداری سنتی به سمت بانکداری دیجیتالی تغییر دهد.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده به نقل از خبرنگار« تابناک» ؛ منظور از کلمه بانک چیست و امروزه چه کاربردی دارد؟ بانک نوعی از مؤسسات مالی است که دارای مجوز به عنوان دریافت کننده سپرده‌های مردم است. امروزه دو نوع بانک در کشور وجود دارد؛ بانک تجاری و بانک سرمایه گذاری. در اکثر کشورها، بانک‌ها به‌وسیله دولت یا بانک مرکزی قانون گذاری می‌شوند.

باید گفت که بانک تجاری اساسا بر مدیریت برداشت ها و سپرده ها در کنار تأمین وام‌های کوتاه‌مدت به اشخاص و کسب‌وکارهای کوچک تمرکز دارند و بانک سرمایه گذاری بر تهیه خدماتی چون اعتبار و سازماندهی مجدد شرکت‌های بزرگ برای مشتریان نهادی، تمرکز دارند.

باید گفت؛ بانک‌ها یک بنگاه اقتصادی است که به نوعی به کسب حداکثر سود می‌پردازد، بنابراین در دنیای امروزی همه بنگاه‌های اقتصادی از جمله بانک‌ها علاوه برای ایفای نقش اصلی خود در ارائه خدمات بانکی به مسائل مهم اجتماعی می‌پردازند. در این میان بانک ایران زمین از این مقوله عقب نمانده است و توانسته در حوزه مسئولیت اجتماعی و احداث مدارس و ارائه خدمات برای مقابله با شیوع کرونا و نیز مبارزه با بحران‌های زیست محیطی خدمات قابل توجهی را ارائه می‌کند.

بانک ایران زمین به همین منظور از مردادماه سالجاری نخستین پلتفرم خود را رونمایی کرده، سال‌هاست که با انتخاب مدل متفاوت از بانکداری، تعریف جدیدی از مسئولیت اجتماعی را ارائه داده است. چرا که مدیران این بانک باور دارند که مسئولیت اجتماعی تنها یک هزینه کردن بودجه و شوی نمایشی نیست؛بلکه بالاتر از آن است.این عوامل مهم سبب شده که تا از سال‌ها قبل این بانک مسیر خود را از بانکداری سنتی به سمت بانکداری دیجیتالی تغییر دهد.

لازم به ذکراست بانک ایران زمین علاوه براینکه نگران آینده محیط زیست کشور است؛ بلکه در مواجهه با پاندومی کرونا در بین سایر بانک‌ها هم متفاوت ظاهر شد و نشان داد که سلامتی مردم بیش از پیش برای این بانک اهمیت دارد. در همین راستا خود را حامی نظام سلامت کشور می‌داند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.