کد خبر : 9947
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 خرداد 1401 - 8:53

جاده مخصوص خودروسازان دیگری هم دارد

جاده مخصوص خودروسازان دیگری هم دارد
جاده مخصوص خودروسازان دیگری هم داردبه نظر می رسد که وزیر صمت بالاخره برای بازدید از خودروسازان بخش خصوصی وقت پیدا کرده است.اما جاده مخصوص خودروسازان دیگری هم دارد.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده  به نقل از خودرو پلاس، در بسیاری از رسانه ها خبر دیدار فاطمی امین از خودروسازان بخش خصوصی منتشر شده است.اما با خواندن خبر تنها نام گروه ماموت دیده می شود.این در حالی است که جاده مخصوص خودروسازان دیگری نیز دارد که تنها سایپا و ایران خودرو دولتی به شمار می روند.
اینکه وزیر صمت از یک خودروساز بخش خصوصی دیدن کرده است در جای خود ،امری نیکو و پسندیده به شمار می رود.چرا که طی مدت زمانی که وی عهده دار هدایت وزارت صمت شده است، از خیل پر تعداد خودرو سازان خصوصی تنها از سایت تولید آرین موتور بازدید کرده بود.آن هم زمانی که هنوز آن سایت زیر بار تولید نرفته بود.
با این حال همین که امین صمت ازخیابان سمیه به قصد دیدار از یک خودروسازی خصوصی به جاده مخصوص رفته است را باید به فال نیک‌گرفت.اما در عین حال این بازدید با ابهام هایی نیز همراه شده است و آن بسنده کردن وزیر به دیدار از یک تولید کننده بخش خصوصی است.
چرا که غیر گروه ماموت که بی تردید از تاثیرگذاران صنعت خودروسازی کشوراست،جاده مخصوص خودروسازان دیگری نیز دارد که هر کدام به نوبه خود وزن و تاثیر گذاری خاصی دارند.
به عنوان مثال الان کسی نمیتواند از نقش گروه بهمن به عنوان بزرگترین خودروساز بخش خصوصی بی اهمیت بگذرد.گروهی که نه تنها در عرصه تولید سواری توان ویژه ای دارد،بلکه در کلاس خودروهای کار و تجاری سهم بسیار بالای آن از جایگاه این گروه حکایت می کند.در واقع طی یکی دو سال اخیر گروه بهمن از نظر تولید و تنوع محصول در کلاس های مختلف سرآمد سایر خودروسازان بخش خصوصی است.
البته گروه ماموت نیز یکی از کهنه سواران خودروساز بخش خصوصی به شمار می آید.با این حال در پی رفتار وزیر این پرسش پیش می آید که چرا از خودر‌سازان بخش خصوصی دیگر‌مانند کرمان موتور،مدیران خودرو دیدار نکرده است.چون این خودروسازان نیز طی دوران تحریم نقش بسیار زیادی در کاهش التهاب و تلاطم بازار ایفا کرده اند.ضمن اینکه این گروه از خودروسازان بخش خصوصی به رغم تمام چالش ها،مصایب و مشکلات به هر ترتیبی چراغ کارخانه هایشان را روشن نگه داشتند.امری که نه تنها کمک به صنعت خودروسازی کشور بود بلکه از جهت دیگر مانع از افزایش بیکاری و افزون شدن فشار بر دولت نیز به شمار می رود.
در این شرایط مشخص نیست که آیا دیدار از سایر تولید کنندگان بخش خصوصی در برنامه های وزیر صمت قرار دارد یا خیر؟
چرا که اگر برنامه داشته باشد از اهمیت پیدا کردن نقش بخش خصوصی در دستگاه فکری وزیر حکایت می کند و در غیر این صورت،انتخاب گزینشی میتواند باعث بروز حاشیه هایی شود که بر اساس ان به راحتی همت ، زحمات و تلاش های گر‌ه ماموت را زیر سوال می برد؟

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.