کد خبر : 3694
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 شهریور 1399 - 13:09

نفت پاسارگاد به هر سهم ۴۰ تومان سود داد

نفت پاسارگاد به هر سهم ۴۰ تومان سود داد
Print Friendly, PDF & Email

مجمع عمومی عادی به طور سالانه نفت پاسارگاد (شپاس) با حضور بیش از ۹۲.۸ درصد از سهامداران تشکیل جلسه داد.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده، نفت پاسارگاد در سال مالی گذشته با مشکلات بسیار زیادی روبه رو بود که با توجه به اقدامات صورت گرفته در این مجموعه شاهد رخدادهای خوبی در گزارش قرائت شده بودیم.

نیکخواه مدیرعامل نفت پاسارگاد در توضیح گزارش عملکرد نفت پاسارگاد گفت: ۵۷۰ میلیارد تومان از مالیات را کاهش دادیم و میزان مالیات ما به ۲۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: وضعیت مطالبات سنواتی ۶۶۲ میلیارد تومان بود که اکنون مطالبات سنواتی ما به ۴۹ میلیارد تومان رسیده است و عمده مطالبات ما جاری است.

مدیرعامل نفت پاسارگاد گفت: تکمیل دو مخزن ۳ هزار تنی در بندرعباس، مخزن ۵ هزار تنی اراک و مخزن ۵۰۰۰ تنی تهران عملیاتی شد.

نیکخواه درباره رخدادهایی که عملکرد شرکت را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: کاهش شدید بودجه عمرانی و قیر تهاتری منجر شده تا بازار داخلی ما تحت شعاع قرار گیرد. البته با توجه به ۶ کارخانه که در نقاط مختلف کشور داریم، پتانسل های خوبی برای ما ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش تقاضا در بازار داخل در تلاشیم تا روند صادرات خود را بهبود بخشیم و بازارهای صادراتی خود را توسعه دهیم.

مدیرعامل نفت پاسارگاد درباره برنامه های آتی شرکت به سهامداران گفت: پیگیری حقوقی دریافت خوراک به میزان تعهد شده در زمان واگذاری شرکت در دست اقدام است.

برنامه ریزی برای افزایش صادرات و ایجاد ۵ هاب صادراتی را دنبال می کنیم و در نظر داریم تا زیرساخت های لازم برای توسعه صادرات را ایجاد کنیم.

حداکثر کردن سهم فروش از بازار داخلی و قیر تهاتری با توجه به برنامه عرضه یک میلیون تن قیر تهاتری در بازار داخلی کشور از برنامه های ماست. هماهنگی های اولیه تامین اسکله اختصاصی در بندر امام هم انجام شده است. اجاره کشتی های فله بر، توسعه مخازن آبادان و تعیین تکلیف راه اندازی این مخازن نیز از برنامه های شرکت است.

نیکخواه درباره عملکرد مالی شرکت هم گفت: درآمدهای عملیاتی ما از ۲۱۰۰ میلیارد تومان به ۳۸۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته و سود عملیاتی ما از ۱۰۰ میلیارد تومان به ۲۴۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

همچنین سود خالص پس از کسر مالیات ما نیز از ۸۶ میلیارد تومان به ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش داشته است. نفت پاسارگاد به ازای هر سهم موفق به تحقق ۶۳ تومان سود شد که در سال گذشته این میزان ۲۵ تومان بود.

مدیرعامل نفت پاسارگاد درباره عملکرد تولیدی شرکت هم گفت: میزان تولید مجموعه در سال مالی ۹۷ بالغ بر یک میلیون و ۱۲۷ هزار تن بوده که به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن افزایش داشت.

مقدار فروش داخلی ما در این دوره ۴۱۰ هزار تن در سال مالی مورد گزارش بوده که در سال مالی ماقبل این میزان ۵۲۰ هزار تن بوده است.

در حوزه صادرات نیز موفق به ثبت ۸۸۷ هزار تن صادرات شدیم که این میزان در سال مالی ماقبل ۵۸۰ هزار تن بوده است.

در این مجمع سهامداران درباره افزایش سرمایه پرسیدند که مدیرعامل در پاسخ گفت: فعلا برنامه ای برای افزایش سرمایه در دستور کار نیست و اگر برنامه ای باشد از سوی هیئت مدیره اطلاع رسانی می شود.

درباره تامین قیر تهاتری هم سوال شد که مدیرعامل گفت: این قیر از محل وکیوم باتوم تحویلی از سوی دولت تولید و عرضه می شود.

مجمع در پایان پس از بحث و بررسی های صورت گرفته ۴۰ تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.