کد خبر : 587
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 اسفند 1398 - 9:31

امضای تفاهم‌نامه مشارکت در حوزه حمل و نقل پیشرفته با شرکت تام

امضای تفاهم‌نامه مشارکت در حوزه حمل و نقل پیشرفته با شرکت تام
Print Friendly, PDF & Email

تفاهم‌نامه مشارکت در تعاملات علمی و فن‌آورانه در حوزه حمل و نقل پیشرفته با حضور معاون علمی و فن‌آوری رئیس جمهوری، در شرکت تام ایران‌خودرو به امضا رسید.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر به نقل از ایکوپرس- سورنا ستاری در نشست امضای این تفاهم نامه، با تاکید بر لزوم مشارکت تام با استارتاپ‌های موفق، خاطرنشان کرد: شرکت تام می‌تواند پلت‌فرم تام‌اسکادا را با مشارکت ایده‌های نو در این استارتاپ‌ها پیش ببرد و ما نیز حاضر هستیم این مشارکت و حلقه اتصال را ایجاد کنیم تا بهتر بتوان از این محصول مهندسی در صنایع استفاده کرد.
وی افزود: هم اکنون پتانسیل‌های خیلی بزرگی در حوزه‌هایی مثل کاهش مصرف برق و حامل‌های انرژی، هوشمندسازی مدیریت ساختمان‌ها، موتورخانه‌ها و کنترل گل‌خانه‌ها وجود دارد و تام می‌تواند به عنوان پلتفرم دانشی عمل کرده و با سرمایه‌گذاری در استارت آپ‌های پیشرو در اختیار قرار دادن زیرساخت‌های دانشی خود مانند TAM SCADA به ایشان، هدایت‌گر حرکت‌های اقتصادی متنوع در پروژه های هوشمندسازی این‌چنینی باشد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز با بیان این‌که تام نه فقط برای ایران‌خودرو که برای کشور یک سرمایه محسوب می‌شود، گفت: باید بتوانیم از ظرفیت‌های این شرکت به بهترین نحو بهره ببریم و ایده استفاده از تکنوسنتر در گروه صنعتی نیز در راستای استفاده از بازوان اجرایی قوی مثل تام است.
مظفر اعوانی مدیرعامل شرکت تام نیز با بیان این که تام جزو شرکت‌های همواره سود ده گروه صنعتی بوده است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های بزرگ IoT را تام در ایران‌خودرو اجرا کرده که در حوزه هوشمندسازی حامل‌های انرژی بوده است . اکنون این امکان وجود دارد که از پتانسیل‌های دانش‌بنیانی تام ، به عنوان یک مرکز نوآوری هوشمندسازی بهره برد.
وی افزود: تام همچنین می‌تواند در حوزه ارایه خدمات اینترنتی تاکسی‌رانی و تعمیر و نگهداری به صورت پایلوت به ارایه خدمات بپردازد.
در حاشیه نشست این تفاهم نامه که منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فن‌آوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته و نایب رئیس هیات مدیره ایران خودرو، اعضای هیات مدیره شرکت تام ایران‌خودرو نیز حضور داشتند، شرکت تام آمادگی خود را در حوزه‌های جمع‌آوری، مانیتورینگ، تحلیل داده‌ها و کنترل فرآیندهای تولید، طراحی و اجرای خطوط تولید رباتیک  هوشمند، سیستم‌های ردیابی در خطوط تولید، تعریف شبکه اتصال هوشمند و اپلیکیشن‌های کاربردی حوزه خودرو و نوسازی و ارتقای سطح اتوماسیون کارخانه‌ها با هدف افزایش کیفیت و بهره‌وری اعلام کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.