کد خبر : 7519
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 تیر 1400 - 12:05

در سومین اجلاس تقدیر از مدیران شایسته سال اتفاق افتاد؛ تجلیل از مدیران عامل شرکت فولاد مبارکه و ذوب‌آهن به‌عنوان مدیران شایسته ایران ۱۴۰۰

در سومین اجلاس تقدیر از مدیران شایسته سال اتفاق افتاد؛ تجلیل از مدیران عامل شرکت فولاد مبارکه و ذوب‌آهن به‌عنوان مدیران شایسته ایران ۱۴۰۰
سومین اجلاس تقدیر از مدیران شایسته ایران ۱۴۰۰ (در توسعه کسب‌وکار) با حضور علیرضا یوسفی مدرس دانشگاه خواجه نصیر، سید علیرضا بنی‌هاشمی، رئیس خانه صنعت‌کاران و مشاور مجلس، امیر یوسفیان، نائب رئیس بانک صادرات ایران و جمعی از مدیران نمونه کشوری در حوزه کسب‌وکار به مناسبت روز صنعت و معدن در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه الزهرا برگزار شد.
Print Friendly, PDF & Email

موفقیت کسب‌وکارها نیاز به رهبری دارد، نه مدیریت

در ابتدای این همایش دکتر یوسفی ضمن اشاره به برخی چالش‌های پیش روی توسعه کسب‌وکارها در کشور گفت: یکی از مشکلات عدم موفقیت پایدار کسب‌وکارها در بینش مدیریتی نهفته است. در شیوه مدیریتی غالب در کشور ما تحلیل ضعیف است و تنها در طول زمان پول تزریق می‌شود و هیچ‌وقت به دنبال بینش، تحلیل و آنالیز نرفته‌ایم.

یوسفی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در ۷۴ درصد کسب‌وکارها رهبران آن‌ها بعد از مدتی از کار خسته و دچار فرسایش می‌شوند افزود: رهبری سازمان باید دنبال توسعه کسب‌وکار خود باشد. رهبر بودن مهم است؛ چراکه رهبر باید ثابت‌قدم باشد و برای همین است که کسب‌وکارها رشد پیدا نمی‌کنند.

 تحریم حوزه کسب‌وکار را با چالش‌های متعددی روبه‌رو کرد

علیرضا بنی‌هاشمی و مشاور هیئت‌رئیسه مجلس نیز در این مراسم گفت: متأسفانه ازنظر شاخص‌هایی که درباره ارزیابی فضای کسب‌وکار مطرح است، در بین کشورهای حوزه سند چشم‌انداز جایگاه مناسبی نداریم.

او با اشاره به بررسی موانع کسب‌وکار اظهار کرد: از زمانی که شعار سال اعلام شد، راهکارها را به دولت فعلی و منتخب اعلام کردیم.

بنی‌هاشمی با بیان اینکه عوامل خارجی و داخلی در طی سال‌های اخیر موانعی در فضای کسب‌وکار ایجاد کرده گفت: موانع خارجی که باعث شده کسب‌وکار با چالش روبه‌رو شود تحریم و عدم حضور مؤثر در پیمان‌های جهانی، وضع تعرفه‌های سنگین برای برخی از کالاها، عدم حضور رایزن‌ها در بسیاری از کشورها و مواردی از این دست است.

 تلاش برای کاهش دغدغه مدیران و صنعتگران در شرایط سخت اقتصادی و کرونا

یوسفیان نائب رئیس بانک صادرات ایران در این مراسم گفت: در بانک صادرات این دغدغه وجود داشت که با توجه به دوره سخت و شرایط اقتصادی ناشی از تحریم و کرونا با ارائه روش جدید در کنار مدیران و صنعتگران باشیم.

او ادامه داد: توقع معمولی که از هر مدیر بخش بازرگانی و تولیدی و بانکی وجود دارد این است که بتواند تحلیلی از شرایط موجود ارائه دهد و وقتی به شرایط شناخت پیدا کرد ۵۰ درصد راه را رفته است. سپس با شناخت محدودیت‌ها و پتانسیل‌ها راهکار ارائه کند.

 تقدیر از مدیران شایسته سال

در پایان این مراسم از مدیران عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان و ذوب‌آهن به‌عنوان مدیران نمونه و شاخص سال تقدیر شد.

پشت پرده

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.