کد خبر : 1086
تاریخ انتشار : شنبه 9 فروردین 1399 - 11:09

روحانی: برای اوج گیری احتمالی کرونا آماده‌ایم

روحانی: برای اوج گیری احتمالی کرونا آماده‌ایم
Print Friendly, PDF & Email

رییس جمهوری گفت: پایه های بهداشتی و درمانی کشور ما آنچنان مستحکم است که نه تنها تا امروز تاب آوری کرده است خدای نکرده چند هفته طولانی شود و یک اوجی هم بگیرد بیمارستان ها و پزشکان و پرستاران ما این آمادگی را برای درمان و رسیدگی دارند.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر حجت الاسلام و السملمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا ضمن تبریک سالروز میلاد با حضرت امام حسین (ع) اظهار داشت: عید با سعادت میلاد سالار آزاگان حضرت امام حسین (ع) و البته متعاقبش میلاد پرچمدار با وفایش و بعد فرزند عزیزش امام سجاد این سه روز این میلاد را داریم خدمت همه مردم و مسلمانان و ازادی خواهان تبریک می گوییم.
وی اضافه کرد: در واقع امروز هم تلاش و پیروی از سالار شهیدان است که امام حسین امام احسان بود، امام اکرام بود، امام توجه به گرفتاران بود و حتی رحم و شفقت و مهربانی را از دشمنان خود دریغ نمی‌کرد و در موقع رسیدن به نزدیک سرزمین کربلا وقتی لشکر روبرو متوقف کرد از راهش وقتی دید تشنه هستند به آنها آب داد و حتی به اسب های آنها آب داد.
رییس جمهوری با اشاره به وضعیت و شرایط روزهای اخیر و پیش رو گفت: امسال عیدی مردم به عزیزانشان و فرزندانشان و دوستان و اقوام عیدی بزرگتری است، همکاری که مردم و بزرگوار برای عبور از این مشکل انجام می‌دهند، به نظر من بالاترین عیدی است که پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در حوادث این چند روزی که مردم گرفتار ویروس کرونا بودند، پایه های بهداشتی و درمانی کشور ما آنچنان مستحکم است که نه تنها تا امروز تاب آوری کرده است خدای نکرده چند هفته طولانی شود و یک اوجی هم بگیرد بیمارستان ها و پزشکان و پرستاران ما این آمادگی را برای درمان و رسیدگی دارند.

رییس جمهوری گفت: خدا را شاکریم که جزوکشورهایی نیستیم که بیماران ما در سالن بیمارستان روی زمین افتاده باشند. جزو کشورهایی نیستیم که نعش افراد فوت شده زیاد باشد که کامیون های یخچال دار بیاورندو مریض‌های ما در پیاده رو و چمن بیرونی بیمارستان روی زمین افتاده باشند.

روحانی افزود: این شکر گذاری در پیشگاه خداوند دارد. کار بزرگی است که ملت و ملت و کادر درمانی ما انجام داده است. در طول این ۶ سال اینقدر پایه های سلامت را مستحکم کردیم که امروز هرکس به کرونا مبتلا می شود و وارد بیمارستان می شود ۹۰ درصد را دولت و بیمه پرداخت میکند و او فقط ده درصد را پرداخت می کند. در کشورهای مختلف از تست اول می خواهند بگیرند ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار تا شبی چقدر برای بستری کردن می‌گیرند.
ادامه دارد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.