کد خبر : 1292
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 فروردین 1399 - 15:39

انفجار هواپیمای حامل فرد مبتلا به کرونا در فیلیپین

انفجار هواپیمای حامل فرد مبتلا به کرونا در فیلیپین
Print Friendly, PDF & Email

روز گذشته یک هواپیمای آمبولانس هوایی در فیلیپین که یک بیمار مبتلا به کرونا را به ژاپن می‌برد، دچار حریق شد و تمامی سرنشینانش قربانی شدند.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر این هواپیما که از “مانیل”، پایتخت فیلیپین عازم ” فرودگاه “هاندا” در توکیو بود و هشت سرنشین از جمله بیماران مبتلا به کروناویروس داشت، در انتهای باند فرودگاه بین‌المللی مانیل دچار حریق شد.

این حادثه هیچ بازمانده‌ای نداشته است و هر هشت سرنشین این هواپیما جان خود را از دست داده‌اند. این هواپیما شش سرنشین فیلیپینی، یک سرنشین کانادایی و یک سرنشین آمریکایی داشته است.

بلافاصله پس از وقوع این حادثه آتش‌نشانان و پرسنل امداد و نجات به محل حریق رفتند و آتش را اطفا کردند.

تحقیقات برای تعیین علت این حادثه آغاز شده اما ظاهراً یک مشکل نامشخص منجر به آتش‌سوزی این هواپیما شده که قصد فرود اضطراری داشته اما موفق نشده و منفجر شده است.

در پی وقوع این حادثه باند فرودگاه بین‌المللی مانیل تا اطلاع ثانوی بسته شده است.

رئیس صلیب سرخ فیلیپین اعلام کرده هشت سرنشین این هواپیما شامل یک پزشک پرواز، پرستار، پزشک همراه، سه خدمه پرواز، یک بیمار و همراه او بوده است.

هنوز معلوم نیست آیا بیمار برای درمان به ژاپن برده می‌شده یا خیر اما به گفته مقامات فیلیپینی از این هواپیما برای حمل و نقل منابع و تجهیزات مورد نیاز کادر درمانی این کشور که درگیر شیوع کروناویروس شده، استفاده می‌شده است.

بنا بر گزارش فاکس‌نیوز، علاوه بر محدودیت‌های سفر اعمال شده در فیلیپین، به اکثر ساکنان دستور داده شده است که در خانه بمانند همچنین بیشتر مشاغل و مدارس به عنوان بخشی از یک استراتژی مهار یک ماهه به حالت تعلیق در آمده‌اند.

تاکنون ۱۴۱۸ نفر در فیلیپین به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که از این میان ۷۱ نفر جان باخته و ۴۲ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.