کد خبر : 13419
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 مهر 1401 - 6:33

تبرئه قطعی مجتمع زیتون/ پاسخ مجتمع گردشگری زیتون به جوابیه مدیرمسئول فرهیختگان

تبرئه قطعی مجتمع زیتون/ پاسخ مجتمع گردشگری زیتون به جوابیه مدیرمسئول فرهیختگان
مجتمع گردشگری زیتون در پاسخ به جوابیه مدیرمسئول فرهیختگان و طرح برخی اتهامات، جوابیه ای برای جماران ارسال کرد.
Print Friendly, PDF & Email

پاسخ مجتمع گردشگری زیتون به جوابیه مدیرمسئول فرهیختگان که برای جماران ارسال شده است، در پی می‌آید:

اتهامات کذب مطرح شده از سوی مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان و انتشار آن در خبرگزاری ایسنا در حالی صورت گرفته است که وی در جریان رسیدگی قضایی به پرونده مجتمع زیتون بوده و ۲۰ روز قبل از آن حکم تبرئه زیتون از اتهام از تغییر کاربری غیرمجاز که به گفته آقای ایمان‌جانی مهمترین تخلف زیتون بوده صادر شده است و وی طبیعتا در جریان حکم دادگاه بوده است. در تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۱۰، شعبه ۱۰۹ دادگاه کیفری شهرستان قم حکم برائت مجتمع زیتون را از هرگونه فساد، زد و بند، جعل، عدم پرداخت عوارض قانونی و سایر اتهاماتی که منجر به تغییر کاربری غیرمجاز شده باشد را صادر کرده و این حکم نیز قطعی شده است.

حکم قطعی تبرئه مجتمع زیتون

ایمان‌جانی در تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۰۱ به بهانه پاسخ به اظهارات دکتر امیرآبادی، نماینده محبوبِ مردم شریف قم – البته بعد از حکم دادگاه مبنی بر تبرئه مجتمع زیتون – متاسفانه با تکرار اتهامات، از بیان نتیجه پرونده نیز خودداری کرده و به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویا هنوز حکمی صادر نشده و با این رفتار، همچنان خود را در صف مبارزان با فساد و روشنگری جای می‌دهد تا به دستگاه قضا فشار وارد نماید؛ در حالی که اگر هدف واقعی وی مبارزه با فساد بود بعد از حکم دادگاه که فصل‌الخطاب است می‌بایست از قانون تبعیت کرده و به جای تکرار اتهامات، از مجتمع گردشگری زیتون عذرخواهی نماید.

بر اساس ادعای عوامل روزنامه فرهیختگان مبنی بر وجود فساد در تغییر کاربری زیتون و زد و بند مسئولین استانی و کشوری، با دستور ویژه دادستان کل کشور و شکایت مدعی‌العموم، دادگاه صالحه با ورود به این پرونده، نسبت به بررسی دقیق تمامی اسناد و مراحل مرتبط با تغییر کاربری اقدام کرد.

تعجب‌برانگیز است که با وجود بررسی‌های دقیق و موشکافانه دادگاه صالحه و صدور حکم قطعی مبنی بر تبرئه مجتمع زیتون، این روزنامه و عوامل پشت پرده، به بهانه جوابیه به اظهارات دکتر امیرآبادی، نماینده دغدغه‌مند مردم شریف قم، همچنان ادعا‌های واهی و کذب خود را تکرار می‌کنند.

متاسفانه اتهام‌زنندگان، برای باورپذیرکردن ادعا‌های خود، با جعل عبارت “شبکه زیتون” به جای “مجتمع گردشگری زیتون”، به دنبال طرح وجود شبکه فساد نزد افکار عمومی، اصحاب رسانه و مسئولان بودند و این اتهامات تا جایی پیش رفت که با همسان‌پنداری فساد‌های ۳ هزار میلیاردی و ۹۰ هزار میلیاردی فولاد مبارکه، با وقاحت ادعای درآمد چندمیلیارد دلاری از تغییر کاربری یک زمین ۷ هکتاری توسط مجتمع زیتون را در جوابیه خود در ایسنا منتشر کرد.

انتظار می‌رود فردی در مقام مدیرمسئول یک روزنامه، درک صحیحی از ارزش زمین ۷ هکتاری و معنا و مفهوم چندمیلیارد دلار داشته باشد، اما وی با بی‌انصافی، ضمن طرح این اعداد و ارقام نجومی، در صدد تهییج افکار عمومی، اثرگذاری بر اذهان مسئولان و بزرگنمایی ادعا‌های کذب خود می‌باشد.

واقعیت کاربری سند زیتون چیست؟

کاربری زمین مجتمع زیتون، پس از طی مراحل قانونی به “گردشگری” تغییر پیدا کرده است. در زمان تبدیل سند دفترچه‌ای به سند تک برگ در تاریخ ۱۳۹۶/۰۱/۲۷ توسط کارمند اداره ثبت، دو اشتباه تایپی رخ می‌دهد:

۱-شماره دفتر الکترونیکی ۲- کاربری گردشگری به اشتباه “مسکونی” ثبت می‌گردد. این اشتباه از سوی سازمان ثبت اسناد رسمی اتفاق افتاده و با قبول این مسئله، طی نامه‌ای در تاریخ ۱۳۹۷/۰۳/۲۷ از سوی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قم به مجتمع زیتون اعلام گردید که برای اصلاح سند اقدام نماید، به دنبال پیگیری مجتمع زیتون در تاریخ ۱۳۹۷/۰۴/۰۳ اداره ثبت اسناد با اصلاح سند و ثبت عبارت “کلمه مسکونی زاید می‌باشد”، این اشتباه را اصلاح نموده است.

تصویر روی سند تک برگ مجتمع زیتون

نامه اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قم به مجتمع زیتون


تصویر پشت سند تک برگ مجتمع زیتون

علاوه بر توضیح فوق، تغییر کاربری از گردشگری به مسکونی هیچ صرفه اقتصادی ندارد، بنا بر این هیچ منفعتی در این کار متصور نمی‌باشد، ضمن آنکه عاقلانه نیست زمینی در بیابان بدون هیچ امکانات رفاهی، درمانی، آموزشی و… به عنوان زمین مسکونی خرید و فروش شود. علاوه بر آن، با استناد به نقشه هوایی گوگل، واضح است که در تمام این سال‌ها، هیچ قطعه‌بندی مسکونی اتفاق نیفتاده است.

تصاویر ماهواره ای گوگل از مجتمع زیتون طی سال‌های ۲۰۱۴ – ۲۰۱۷ – ۲۰۲۰


از ادعای روشنگری تا پروژه تخریب

گزارش‌های خلاف واقع علیه مجتمع زیتون، با سردمداری عوامل روزنامه فرهیختگان و همکاری برخی رسانه‌هایی که از واقعیت بی‌اطلاع بوده و به واسطه اعتماد به فرهیختگان وارد ماجرا شده‌اند، صورت پذیرفته است.

عوامل روزنامه فرهیختگان، با ارائه اسناد دروغین و خلاف واقع پرداخت رشوه، تخلفات مالی و زد و بند، متاسفانه موفق به اثرگذاری بر برخی مسئولین مربوطه شده و مسئولین به خیال مبارزه با فساد، با ابراز حمایت از آنان و تاسف نسبت به وقوع چنین تخلفاتی، دستور پیگیری موضوع را صادر کردند که اسناد آن در گزارش‌های بعدی منتشر خواهد شد.

از جمله موارد سندسازی، می‌توان به ادعای کذب مدیرمسئول فرهیختگان در خبرگزاری ایسنا اشاره کرد که مدعی می‌شود در گزارش این روزنامه، هیچ اشاره‌ای به فاکتور‌های هزینه شده در زیتون نشده است، در حالی که در گزارش مورخ ۱۸/۰۱/۱۴۰۱ این روزنامه، صراحتا به فاکتور هزینه شده زیتون بابت آنالیز خاک به شرکت ترنم سبز تصریح شده، حال آنکه متاسفانه فاکتور مورد اشاره گزارش نیز ساختگی و خلاف واقع می‌باشد.

تصویر گزارش روزنامه فرهیختگان در تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۱۸

 

تصویر فاکتور اصلی (سمت راست) و فاکتور ساختگی (سمت چپ)

همچنان که در فاکتور اصلی مشخص است مبلغ پرداختی بابت آنالیز آب فقط ۷۰ هزار تومان بوده و رقم ۳ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان ساختگی و غیرواقعی است.

مع‌الاسف، دسترسی به همه مسئولینی که تیم تخریب به سراغ آن‌ها رفته و اسناد خلاف واقع علیه زیتون را ارائه کرده‌اند دشوار است؛ لذا در گزارشات بعدی به طور تفصیلی به این مسئله خواهیم پرداخت.

بی‌شک قانون فصل‌الخطاب است و مجتمع زیتون از سوی قوه محترم قضاییه و بواسطه رای قطعی دادگاه صالحه از اتهام تغییر کاربری غیرمجاز و اتهاماتی از قبیل زد و بند، اخلال در نظام اداری کشور، تخلف در تعیین و پرداخت عوارض، گراف‌سازی جعلی و… که مقدمه تغییر کاربری می‌باشد، تبرئه شده است.

اگرچه آبروی از دست رفته مسئولین استانی، مسئولین مجتمع زیتون و خسارت مالی سهامداران قابل جبران نیست، اما مجتمع زیتون، نسبت به افراد و رسانه‌هایی که اشتباهات گذشته خود را جبران نمایند، از پیگیری قضایی و اخروی صرفنظر می‌کند و از تمامی رسانه‌ها دعوت به عمل می‌آورد تا با حضور در مجتمع زیتون و مشاهده اسناد و مدارک، در روشن شدن حقیقت سهیم باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.