کد خبر : 17811
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 - 7:23

درآمد‌های بیمه‌ای پارسیان افزایش یافت

درآمد‌های بیمه‌ای پارسیان افزایش یافت
حق بیمه خالص و ناخالص و سایر درآمد‌های بیمه‌ای در بیمه پارسیان با افزایش روبرو بوده است.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده، با توجه به آخرین آمار در دسترس از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران مربوط به سال ۹۹، ۴.۵ درصد از حق بیمه تولیدی صنعت بیمه کشور متعلق به بیمه پارسیان می‌باشد.

حق بیمه خالص پارسیان در ۶ ماه گذشته ۴۳ درصد به نسبت ۶ ماهه سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است و به مبلغ بیش از ۲ هزار میلیارد تومان رسیده، درآمد سرمایه گذاری از محل منابع بیمه‌ای این شرکت نیز با جهش ۳۹۰ درصدی از ۷۸ میلیارد تومان در سال گذشته به میزان ۳۸۳ میلیارد تومان رسیده است. یه طور کلی درآمد‌های بیمه‌ای این شرکت رشد ۶۰ درصدی در ۶ ماهه نخست سال داشته است.

درآمد‌های بیمه‌ای پارسیان افزایش یافت

از عواملی که می‌تواند بر عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای اثرگذار باشد مصوبات شورای عالی بیمه است که از جمله می‌توان به آیین نامه ۹۳ در خصوص حاکمیت شرکتی اشاره نمود که براساس این آیین نامه هیئت مدیره موسس بیمه موظف است در ساختار سازمانی شرکت واحد‌هایی جهت حسابرسی و کنترل داخلی، مدیریت ریسک و تطبیق مقررات تحت نظر مدیرعامل موسسه راه اندازی نماید.

در این راستا بیمه پارسیان اقدام به راه اندازی کمیته ریسک و مدیریت ریسک نموده است همچنین طبق قانون ششم توسعه و برابر اعلام بیمه مرکزی میزان درصد واگذاری اتکایی اجباری در رشته‌های غیرزندگی از ۱۰ درصد به ۹ و در رشته‌های زندگی از ۲۰ درصد به ۱۷ در سال جاری کاهش یافته است که این تغییرات در  میزان سود عملیاتی شرکت‌های بیمه موثر خواهد بود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.