کد خبر : 18423
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1401 - 9:18

گزارش پشت پرده از سود عملیاتی ۹ ماهه پتروشیمی مارون:

سود ۹ ماهه هر سهم پتروشیمی مارون به ۷۷۰۸ ریال رسید

سود ۹ ماهه هر سهم پتروشیمی مارون به ۷۷۰۸ ریال رسید
سود پتروشیمی مارون در ۹ ماه نخست ۱۴۰۱ به بیش از ۶ هزار میلیارد تومان رسید.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش خبرنگار پشت پرده، سود غیرعملیاتی هر سهم پتروشیمی مارون طی ۹ ماه  از ۱۱۵۲ ریال در مدت مشابه سال قبل به ۱۴۰۵ ریال در ۹ ماه نخست امسال رسیده و ۲۲ درصد رشد کرده است.

 

۶۱ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال سود عملیات در حال تداوم پتروشیمی مارون

 

سایر درآمد‌ها و هزینه‌های غیر عملیاتی پتروشیمی مارون نیز معادل ۱۱۸۷۱ میلیارد ریال گزارش شده که رشد ۲۸ درصدی نسبت به رقم ۹۲۸۶ میلیارد ریال ۹ ماه نخست ۱۴۰۰ دارد. براین اساس سود عملیات در حال تداوم قبل از مالیات ۹ ماهه معادل ۶۱ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال گزارش شده است

عملکرد ۹ ماهه اول سال مالی پتروشیمی مارون با نماد مارون تا ۳۰ آذر ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که سود خالص هر سهم، در ۹ ماه اول ۱۴۰۱ به ۷۷۰۸ ریال رسیده است. همچنین سود خالص عملیات در حال تداوم با رقم ۶۱۶۶ میلیارد تومان برای ۹ ماه نخست سال جاری اعلام شده است.

 

گزارش بورس در بهمن ۱۴۰۱، و صورت‌های مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۱ شرکت پتروشیمی مارون، با نماد مارون، در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که پتروشیمی مارون، با سرمایه ثبت شده معادل ۸۰۰ میلیارد تومان، درآمد عملیاتی معادل ۲۳۹ هزار میلیارد ریال داشته که نسبت به رقم ۲۳۱ هزار میلیارد ریال مدت مشابه سال ۱۴۰۰ معادل ۴ درصد رشد داشته است. بهای تمام شده درآمد عملیاتی نیز حدود ۱۸۳ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به رقم مدت مشابه سال قبل با عدد ۱۲۹ هزار میلیارد ریال، معادل ۵۳ هزار میلیارد ریال بیشتر شده و ۴۱ درصد رشد نشان می‌دهد.
بر این اساس سود ناخالص شرکت در آذر سال جاری، ۵۶ هزار میلیارد ریال بوده است. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۱۰۱ هزار میلیارد ریال اعلام شده بود.

 

سود هر سهم ۷۷۰۸ ریال 

سود خالص هر سهم از ۱۲۸۵۱ ریال در ۹ ماه نخست ۱۴۰۰ به ۷۷۰۹ ریال در ۹ ماه نخست ۱۴۰۱ رسیده است.

همچنین سود عملیاتی هر سهم نیز به ۶۳۰۴ ریال در ۹ ماه نخست ۱۴۰۱ رسید و در ۹ ماه نخست سال قبل ۱۱۷۰۴ ریال بوده است.

رشد ۲۲ درصدی سود غیرعملیاتی هر سهم پتروشیمی مارون

سود غیرعملیاتی هر سهم نیز از ۱۱۵۲ ریال در مدت مشابه سال قبل به ۱۴۰۵ ریال در ۹ ماه نخست امسال رسیده و ۲۲ درصد رشد کرده است. سود ناشی از عملیات در حال تداوم و پایه هر سهم نیز از ۱۲۸۵۶ ریال در سال قبل به ۷۷۰۹ ریال در ۹ ماهه ۱۴۰۱ رسیده است.

هزینه‌های فروش، اداری و عمومی از ۶۷۱۵ میلیارد ریال به ۶۲۵۹ میلیارد ریال رسیده و ۷ درصد کمتر شده است. سایر درآمد‌ها نیز ۱۲۲۹ میلیارد ریال برآورد شده که ۴۶۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد. سایر هزینه‌ها نیز ۱۳۸۸ میلیارد ریال با کاهش ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.

۵۰ هزار میلیارد ریال سود عملیاتی 

از سوی دیگر، سود عملیاتی مارون در این دوره ۹ ماه ۱۴۰۱ به رقم ۵۰ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به رقم ۹۳ هزار میلیارد ریال مدت مشابه ۱۴۰۰ تغییر کرده است. سود عملیاتی در کل سال ۱۴۰۰ معادل ۱۰۸ هزار میلیارد ریال اعلام شده است.

هزینه‌های مالی نیز معادل ۶۳۵ میلیارد ریال گزارش شده که رشد ۷۳۴ درصدی داشته است. سایر درآمد‌ها و هزینه‌های غیر عملیاتی نیز معادل ۱۱۸۷۱ میلیارد ریال گزارش شده که رشد ۲۸ درصدی نسبت به رقم ۹۲۸۶ میلیارد ریال ۹ ماه نخست ۱۴۰۰ دارد. براین اساس سود عملیات در حال تداوم قبل از مالیات ۹ ماهه معادل ۶۱ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال گزارش شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.