کد خبر : 1964
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اردیبهشت 1399 - 11:51

افزایش سالیانه قیمت خودرو منطبق با نرخ تورم ۴۰ درصدی است

افزایش سالیانه قیمت خودرو منطبق با نرخ تورم ۴۰ درصدی است
Print Friendly, PDF & Email

یک کارشناس صنعت خودرو کشور گفت: درخواست خودروسازان برای افزایش قیمت کارخانه‌ای محصولات، منطبق با تورم عمومی جامعه و خواسته‌ای طبیعی است.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر ، علیرضا باقری افزود: در حالی قیمت فروش محصولات خودروسازان در کارخانه نزدیک به ۱۸ ماه است که تغییر نداشته، این شرکت‌ها در مدت‌زمان مذکور انواع افزایش نرخ نهاده‌های تولید نظیر فولاد، الومینیوم، پلاستیک و نظایر این‌ها را تجربه کرده‌اند.

وی گفت: تورم ۴۰ درصدی به‌عنوان اصل اساسی و مشهود در اقتصاد کشور ما محسوب می‌شود و طبیعی است در چنین شرایطی، تولیدکنندگان خودرو درخواست افزایش قیمت محصولا‌ت‌شان را بدهند.

باقری با اشاره به فشارها بر علیه صنعت خودرو درخصوص درخواست افزایش قیمت‌ها ادامه داد: تولید و فروش محصولات خودرویی با ضرروزیان همراه است و این جوسازی‌ها، نادیده‌انگاشتن مشکلات این صنعت است.

وی تصریح کرد: هرگونه درآمد ناشی از افزایش قیمت‌ها، صرف هزینه‌های تولید می‌شود و در صورت‌های مالی و حسابرسی خودروسازان هم مشخص است.

به گفته وی مسائلی که از سوی برخی افراد نظیر وجود فساد در خودروسازی مطرح می‌شود کاملا بدون هرگونه پشتوانه و سند بوده و اگر این افراد اسنادی برای مدعای خود داشته باشند باید منتشر کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.