کد خبر : 21097
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 مرداد 1402 - 10:17

مدیرعامل بانک سینا در نشست با خبرنگاران

مقید به رعایت نرخ‌های سپرده تعیین‌شده بانک مرکزی هستیم

مقید به رعایت نرخ‌های سپرده تعیین‌شده بانک مرکزی هستیم
مدیرعامل بانک سینا گفت: عملکرد این بانک در حوزه تسهیلات تکلیفی، از سوی مسئولان دستگاه‌های مختلف مورد تقدیر قرار گرفته است.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا، غلام‌رضا فتحعلی در نشست خبری همزمان با روز خبرنگار، با بیان آنکه بانک سینا جزو پیشگامان فعالیت در حزوه مسئولیت اجتماعلی است، تصریح کرد: این بانک در پرداخت تسهیلات تکلیفی جایگاه بسیار مطلوبی دارد به‌طوری که از لحاظ درصد پوشش بودجه در سه حوزه وام فرزندآوری، اشتغالزایی بهزیستی و ودیعه مسکن، رتبه اول نظام بانکی را کسب کرده است.

به گفته وی، بانک سینا از لحاظ مانده مطالبات غیرجاری نیز در بین بانک‌های خصوصی کشور در جایگاه دوم دارنده کمترین میزان مطالبات غیرجاری است که نشان می‌دهد اقدامات نظارتی و اعتبارسنجی به نحو مطلوبی از سوی همکاران صورت گرفته و قابل تقدیر است.

مدیرعامل بانک سینا به وضعیت سهام بانک اشاره کرد و اظهار داشت: عملکرد بانک سینا در بازار سرمایه نیز حاکی از عملکرد بهتری نسبت به میانگین صنعت بانکی است به طوری که قیمت سهام این بانک در پایان سال گذشته نسبت به ابتدای سال از رشد ۶۱ درصدی برخوردار شده در حالی که میانگین رشد صنعت بانکداری در این مدت معادل ۱۲ درصد و رشد شاخص کل ۴۳ درصد بوده است.

وی افزود: قیمت سهام این بانک در ۲۷ تیر ۱۴۰۲ نیز در مقایسه با اول مرداد ۱۴۰۱ از رشد ۳۷ درصدی برخوردار شده در حالی که متوسط رشد صنعت بانکی ۲۸ درصد و رشد شاخص کل ۳۳ درصد بوده است. با این وجود، برنامه‌های جدیدی با حمایت سهامداران عمده جهت حمایت از سهم در دست تدوین است.

وی از جمله اقدامات اساسی بانک سینا در سال ۱۴۰۱ را تدوین و اجرای طرح راهبری کسب‌وکار برشمرد و گفت: در این طرح، راهبرد‌های اساسی بانک برای حل و رفع مسائل کلیدی بر دو حوزه عمده توسعه خطوط کسب‌وکار و توسعه بانکداری دیجیتال استوار شده است.

به گفته فتحعلی، با ایجاد چهار خط کسب‌وکار بانکداری خرد، تجاری، اختصاصی و اجتماعی در بانک سینا که پیشران راهبرد کسب‌وکار محسوب می‌شوند، فعالیت‌های عملیاتی به صورت برنامه‌ریزی شده و کیفی‌تر تداوم خواهد یافت و این امر با توسعه کانال‌های بانکداری دیجیتال و بانکداری پلتفرمی به عنوان زیرمجموعه راهبرد بانکداری دیجیتال، سرعت بیشتری خواهد گرفت.

مدیرعامل بانک سینا در پاسخ به پرسشی در خصوص عملکرد بانک سینا در اعطای تسهیلات اجتماعی اظهار داشت: بانک سینا علاوه بر اینکه تعهدات تسهیلات تکلیفی بودجه‌ای خود را انجام داده و ۹ هزار میلیارد تومان نیز به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص داده، نزدیک به دو هزار میلیارد تومان نیز به پرداخت تسهیلات به جامعه هدف بنیاد علوی تخصیص داده است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه برخی بانک‌ها به دنبال اعطای نرخ سود‌های بالاتر از مصوبه شورای پول و اعتبار برای جذب سپرده‌های جدید هستند و واکنش شما به این موضوع چیست، اظهار داشت: بانک مرکزی برای بانک‌ها حد رشد دارایی‌ها تعریف کرده است. در حال حاضر وضعیت مناسبی در جذب سپرده در بانک سینا داریم و موازنه سپرده‌ها را به‌گونه‌ای تنظیم کردیم که به میزان جذب بتوانیم تخصیص هم بدهیم.

فتحعلی افزود: اگر با روش‌هایی اقدام به جذب سپرده بیشتر کرده و منابع گران‌قیمت جذب کنیم، اما امکان تخصیص منابع را نداشته باشیم، موجب ایجاد خسارت می‌شود؛ بنابراین به دنبال جذب غیرمعقول سپرده‌ها نیستیم، علاوه بر اینکه خود را مقید به رعایت نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی می‌دانیم.

وی تقدیر رئیس شورای فقهی بانک مرکزی از عملکرد بانک سینا را نتیجه رعایت انضباط قانونی و تطبیق محصولات بانک سینا با موازین شرعی تعیین‌شده دانست و افزود: همواره شفافیت عملکردی بانک سینا توسط نهاد‌های نظارتی مختلف تأیید شده و همچنان در مسیر شفافیت حرکت خواهیم کرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.