کد خبر : 21283
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 شهریور 1402 - 6:15

چگونه ارز اربعین ۱۴۰۲ بخریم؟

چگونه ارز اربعین ۱۴۰۲ بخریم؟
زائران اربعین ۱۴۰۲ می‌توانند ارز خود را در کوتاه‌ترین زمان و به صورت آنلاین از طریق اپلیکیشن بله بانک ملی ایران خریداری کنند.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، اگر امسال قصد دارید راهی سفر اربعین شوید، باید چک لیست سفر خود را آماده کنید تا چیزی را از قلم نیندازید. بسیاری از اقلام درون چک لیست سفر اربعین خود را می‌توانید آنلاین تهیه کنید که ارز اربعین ۱۴۰۲ نیز یکی از آن‌هاست.

خرید آنلاین ارز اربعین از بله می‌تواند در زمان شما صرفه‌جویی کند و سفر اربعینی شما را هموارتر سازد.

چرا برای پیاده روی اربعین ارز مسافرتی بخریم؟

کشور عراق هر سال میزبان افرادی‌ست که می‌خواهند اربعین را مهمان امام حسین (ع) باشند؛ اما به دلیل نداشتن ارز نمی‌توانند به‌راحتی کالا‌های مورد نظر خود را بخرند. زائران اگر چه به هنگام ورود به چالشی بر نمی‌خورند و با نذری‌ها و مهمان‌نوازی مواجه می‌شوند؛ اما ممکن است نیاز به کالایی ضروری داشته باشند و بدون ارز خرید برایشان امکان‌پذیر نباشد.

از این رو، خرید ارز مسافرتی اربعین این امکان را فراهم می‌کند که با هزینه‌ای کمتر بتوانید هر آنچه را می‌خواهید تهیه کنید.

ارز مسافرتی چه تفاوتی با ارز اربعین ۱۴۰۲ دارد؟

ارز اربعین ۱۴۰۲ تنها به کسانی تعلق می‌یابد که قصد سفر (چه زمینی و چه هوایی) به کربلا را دارند. از جمله تفاوت‌های دیگر این نوع ارز با ارز مسافرتی، واحد آن است که تنها به صورت دینار عراق عرضه می‌شود.

نحوهٔ خرید ارز اربعین بانک ملی به صورت آنلاین

آن دسته از زائرانی که می‌خواهند از بانک ملی ارز بخرند؛ می‌توانند کاملاً آنلاین نسبت به خرید ارز اربعین ۱۴۰۲ اقدام کنند.

بانک ملی ایران خرید ارز آنلاین اربعین را از طریق اپلیکیشن بله برای تمامی زائران فراهم کرده است. در واقع این اپلیکیشن به‌عنوان سامانه خرید ارز اربعین، به صورت آنلاین برای کاربران عمل می‌کند و زائران می‌توانند تا سقف ۲۰۰ هزار دینار را طریق این اپلیکیشن خریداری کنند.

مراحل خرید ارز اربعین ۱۴۰۲ با اپلیکیشن بله

در اولین قدم از ثبت نام و خرید ارز اربعین ۱۴۰۲ با نرخ ارز دولتی، باید اپلیکیشن بله را دانلود کنید.

پس از دانلود اپلیکیشن بله و مراجعه به تب خدمات، گزینهٔ ارز اربعین را انتخاب کنید.

پس از انتخاب گزینهٔ ارز اربعین باید مراحل زیر طی شود:

۱. گزینهٔ «ارز اربعین» را انتخاب کنید و وارد صفحۀ «ارز اربعین» شوید.

۲. اطلاعات خود شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، شمارۀ شناسنامه، کد ملی، کد پستی، شماره گذرنامه و تاریخ تولد را وارد کنید.

۳. بعد از زدن دکمۀ «تأیید و ادامه»، یک پیام به شما نمایش داده می‌شود، کد ثبت نام سماح را باید در این قسمت وارد کنید. اگر در سامانه سماح ثبت نام نکرده‌اید باید در ابتدا ثبت نام خود را در این سامانه انجام دهید و بعد به بخش «ارز اربعین» بازگردید و مراحل باقی مانده را تکمیل کنید. بعد از وارد کردن کد سماح، دکمۀ «تأیید و ادامه» را بزنید.

۴. تاریخ و شعبۀ بانکی موردنظر برای دریافت ارز اربعین خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که تنها شعب پرداخت ارز اربعین در این لیست قرار دارند.

۵. میزان ارز مورد نظر خود را انتخاب و هزینه ریالی آن را پرداخت کنید.

۶. بعد از پرداخت، با داشتن رسید که شامل شناسه فروش و تاریخ دریافت حضوری ارز اربعین است، در تاریخ مشخص شده به شعبهٔ مربوطه مراجعه کنید و بدون معطلی ارز خود را دریافت کنید.

سامانه اعلام وضعیت اربعین، خدمت دیگر به زائران

اپلیکیشن بله در اربعین ۱۴۰۲ علاوه بر خرید ارز اربعین، همانند سال‌های گذشته سامانه اعلام وضعیت اربعین را نیز در دسترس کاربران خود قرار داده تا بدون داشتن اینترنت بتوانند با عزیزانشان در ارتباط باشند و آن‌ها را از حال خود باخبر کنند.

برای استفاده از این سامانه کافی‌ست اپلیکیشن بله را دانلود کرده و سری به تب «جریان» بزنید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.