کد خبر : 21916
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 مهر 1402 - 9:34

وضعیت معاملات سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشور؛

عمکلرد مثبت وصندوق در ۵ ماهه ابتدایی سال

عمکلرد مثبت وصندوق در ۵ ماهه ابتدایی سال
درآمد‌های سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی در ۶ ماه ابتدایی سال افزایش یافته است.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده، شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری طی عملکرد ۵ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۰۵/۳۱ به میزان ۴ هزارو ۸۸۲ میلیارد تومان از محل سود سهام درآمد شناسایی نموده است که میزان درآمد‌های این صندوق در پایان تیرماه ۱۴۰۲ به میزان ۴ هزار ۷۵۶ میلیارد تومان بود.

رشد ۲.۶ درصدی طی سود سهام وصندوق در طی یک ماه

شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی که با نماد وصندوق در بازار سرمایه شناخته می‌شود در از ابتدای سال مالی ۱۴۰۲ تا تیرماه به مقدار ۴ هزارو و ۷۵۶ میلیارد تومان از محل سود سهام درآمد محقق نموده بود که با رشد ۲.۶ درصدی در پایان مردادماه این مبلغ به مقدار ۴ هزارو ۸۸۲ میلیارد تومان رسید.

علاوه بر این سود سهام این صندوق از شرکت‌های صنایع شیر ایران به مقدار ۷۲ میلیارد تومان، نام آوران تجارت اردستان ۴۸.۸ میلیارد تومان وپایانه‌ها ومخازن پتروشیمی ۵.۲ میلیارد تومان می‌باشد.

رشد ۲۰ درصدی درآمد‌های  وصندوق نسبت به سال گذشته

شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی با سرمایه ثبت شده ۴۰۷۷۰ میلیاردی در ۵ ماهه ابتدای سال گذشته به مقدار ۴۰۹۱ میلیارد تومان از محل سود سهام درآمد داشت که با رشد ۲۰ درصدی در مدت زمان مشابه امسال این مبلغ به میزان ۴ هزار و ۸۸۲ میلیارد تومان رسیده است.

همچنین این صندوق طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۵/۳۱ از معاملات واگذاری سهام خود بالغ بر ۶ میلیارد تومان سود شناسایی نموده است که جمع مبلغ واگذاری سهام‌های وصندوق در مرداد ماه امسال ۸۴۴ میلیارد تومان می‌باشد.

شرکت‌های که وصندوق از فروختن سهام آن‌ها سود کسب نموده است به تفکیک هر شرکت شامل سپید دماوند ۱.۹ میلیارد تومان، با درآمد ثابت کیان ۱.۵ میلیارد تومان، نوع دوم کارا ۹۸۰ میلیون تومان، افرا نماد پایدار ۱.۳ میلیارد تومان، اندیشه ورزان صبا تامین ۲۸۹ میلیون تومان می‌باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.