کد خبر : 2216
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 تیر 1399 - 16:11

طبری با پول‌هایش مدرسه دینی می‌ساخت!

طبری با پول‌هایش مدرسه دینی می‌ساخت!
Print Friendly, PDF & Email

به تازگی فردی به نام محمدرضا محبوب‌فر که از او با عنوان کارشناس آسیب‌های اجتماعی یاد شده در اظهاراتی که سایت اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد با اشاره به گرانی نرخ‌های مربوط به مسکن و اجاره گفته است: تعداد زنان سرپرست خانوار نیز در کشور افزایش یافته و این افراد در سایه حاشیه نشینی‌ها و

Print Friendly, PDF & Email

به تازگی فردی به نام محمدرضا محبوب‌فر که از او با عنوان کارشناس آسیب‌های اجتماعی یاد شده در اظهاراتی که سایت اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد با اشاره به گرانی نرخ‌های مربوط به مسکن و اجاره گفته است: تعداد زنان سرپرست خانوار نیز در کشور افزایش یافته و این افراد در سایه حاشیه نشینی‌ها و تورم، در معیشت زندگی و به ویژه مسکن با مشکلات عدیده ای روبرو هستند. بخشی از این زنان که مجبور به اتراق در حاشیه شهرها هستند، آسیب‌هایی مانند خشونت علیه زنان، اعتیاد، فروش نوزاد و راه‌های غیر اخلاقی آنها را به شدت تهدید می کند.

او می‌افزاید:

“برخی از این زنان به دلیل آن که بدون سرپناه هستند اکثرا در خرابه‌ها، ساختمان‌های مخروبه، گودال‌ها و کانال‌ها زندگی می‌کنند و بخشی از آنها در بخشی که زاغه یا چادرنشین هستند، اسکان نامناسبی دارند. آنها از حمایت‌های اجتماعی از سوی نهادهای دولت محروم هستند. بخشی از زنان سرپرست خانوار که مشغول به یک کار آبرومند هستند اما زیر خط فقر و محروم از استانداردهای حداقلی در زندگی هستند. “

این فرد همچنین اظهار می‌کند: زنان سرپرست خانوار بیشتر در حاشیه، جنوب شرق و جنوب غرب تهران و اطراف گورستان‌ها، در اسلامشهر، پاکدشت، ورامین و… زندگی می‌کنند.  حاشیه نشینان شهرک‌های فوق‌العاده غیر استاندارد و غیر بهداشتی را ساخته‌اند که مولد جرم و جنایت است. [۱]

سایت اعتمادآنلاین نیز از تیتر “گودال‌ها، محل زندگی جدید زنان سرپرست خانوار بعد از افزایش قیمت مسکن” برای این مطلب استفاده کرده است.

*قاعدتا پس از گرانی چند صد درصدی نرخ‌های مربوط به مسکن در دولت مشترک اصلاح‌طلبان و آقای روحانی؛ کسی نیست که در فضای منطقی منکر مشکلات عدیده مردم عزیز ایران باشد.

اما بایستی توجه داشت که فضای عمومی جامعه ایرانی از سالها قبل و حتی پیش از انفجار قیمت مسکن نیز دست به گریبان معضل “سیاه‌نمایی” بود…

مخاطبان محترم استحضار دارند که قبل از انفجار قیمت مسکن بود که افرادی جنجال بی‌مبنای “گور خوابی” را به راه انداختند و قبل از تمام این قضایا بود که فردی ادعا کرد مردم در یک شهرستان محروم به “خوردن گوشت گربه” روی آورده‌اند!

و همچنین است که ما از مدت‌ها قبل به اطلاع مخاطبان محترم رساندیم که پروژه “فقیرنمایی از ایران” در جریان است و چگونه برخی محافل خاص مدعی زباله‌گردی مردم و حتی احتمال تعطیلی بیمارستان‌ها به دلیل نبود دارو شده‌اند! [۲]

اکنون نیز در مقابل مشکلات و چالش‌های کشور اگرچه باید به دنبال راه حل بود، مثبتات را نیز گفت و مقصّرین را به مردم معرفی کرد اما در عین حال بایستی مراقب کاسبان مشکلات و سیاه‌نمایان بود که فضای بدون مشکل را دارای مشکل جلوه می‌دهند و مشکلات موجود را نیز بزرگتر جلوه می‌دهند.

باید دانست که هدف این پروژه، به راه انداختن آشوب خیابانی و خونریزی در راستای “فتنه اقتصادی” است و فرماندهان کنترل از راه دور این جریان به تکرار وسیعتر آبان ۹۸ می‌اندیشند.

عباس عبدی، از تئوریسین‌های اصلاحات طی یادداشتی در شماره دوشنبه گذشته روزنامه اعتماد در اشاره به برگزاری دادگاه طبری با کنایه نوشته است:

«اگر یک جامعه سالم داشتیم، احتمالا چنین متهمی به خودش اجازه نمی‌داد پایش به دادگاه برسد. پیش از آن با دست و اراده شخصی؛ خودش را مجازات می‌کرد یا در دادگاه به نحوی پوزش می‌خواست که از طرف مردم بخشیده شود. پس چرا این متهم چنین رفتاری را می‌کند؟ (و می‌گوید من دوستانی دارم که پول‌های کلان به من می‌دهند) چون احتمالا گمان نمی‌کرده که اینها کارها خلاف باشد. »

او می‌افزاید:

“خوب یک دوستش به او پول می‌دهد، مشکل چیست؟ حتی اگر بخواهد همه اموالش را به او می‌دهد، چرا؟ چون با هم رفیق و برادر هستند. به همین سادگی. هر جا را خواست پاسخ می‌دهد ولو نادرست و جعلی و هر جا را نخواست پاسخ نمی‌دهد زیرا متهم از حق سکوت برخوردار است!! ۵ ملک به نام همسرش می‌کند بدون اینکه او مطلع باشد. وکالت با اثر انگشت جعلی درست می‌کنند بعد در جایگاهی هستند که به قول نماینده دادستان حرفش به اندازه رییس قوه اعتبار داشته!! یا به قیمت امروز ده‌ها میلیارد تومان به عنوان حق مشاوره در ساختن سوله می‌گیرد! و همه اینها شرعی است و احتمالا خمس و بیشتر از خمس آن را هم برای ساختن مدرسه دینی پرداخته‌اند و این پول‌ها از شیر مادر هم حلال‌تر شده‌اند و…”[۴]

*آنچه خواندیم، حاقّ تفکرات ضد دینی جریان اصلاحات و ذات نامؤدب آن است.

جریانی که تئوریسین‌های آن از توهین به دین و مردم هیچ اِبایی ندارند، صراحتاً آرزو می‌کنند که شرایط کشور بدتر شود! [۵] و اسلاف آنها نیز مردم را “پفیوز” می‌دانستند!

در بحث ادعا یا کنایه عبدی پیرامون طبری باید دانست که طبری هم‌اکنون به حکم دین در دست محاکمه است و اگر هم در یک ظاهرسازی دینی اقدام به پولشویی کرده باشد؛ ‌ اتفاقا برای همان کار خیر هم محاکمه خواهد شد!

به حکم تجربه و مطالعه می‌توان دریافت که این نگاه قجری و ضد عقلانیت که علاقه دارد ظاهرسازی‌های دینی مفسدین را به رخ بکشد؛ همواره بزرگترین پشتیبان وقوع فساد بوده است و جز سلطنت‌طلبی و تقلّا برای خدشه بر حکومت دینی نیز انگیزه‌ای ندارد.

گفتنیست، ‌ پیش از این ظاهر مذهبی یک جاسوس دستگیر شده در جبهه مقاومت نیز به دستاویزی برای کنایه‌اندازی تفکر قجری موصوف تبدیل شده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.