کد خبر : 22305
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آبان 1402 - 8:31

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور اعلام کرد:

سند راهبردی طرح محیط دوستدار سالمند ابلاغ شد

سند راهبردی طرح محیط دوستدار سالمند ابلاغ شد
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور از ابلاغ سند راهبردی و برنامه عملیاتی تحقق طرح محیط دوستدار سالمند خبر داد و گفت: هر استان باید این سند را بر اساس زیست بوم خود اجرایی کند.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مژگان رضازاده در گفتگو با ایرنا افزود: اکنون سندی که به دستگاه‌های اجرایی استان‌ها فرستاده شده الگوی ملی ما است. هر استانی باید با حضور دستگاه‌های عضو و با راهبری و مشارکت قوی شهرداری و استانداری در شهر خود، آن سند راهبردی دوستدار سالمند استان را بر اساس زیست بوم خود باید بنویسد و اجرایی کند.

وی با بیان اینکه برنامه اجرایی و برنامه ریزی سند راهبردی محیط دوستدار سالمند را انجام شده است، افزود: در مکاتباتی با استان‌ها از آن‌ها خواسته شد نشست‌ها و رایزنی اولیه را در استان‌ها انجام دهند.

وی توضیح داد: در این مرحله ابتدا استان‌ها سند بومی استان خود را آغاز می‌کنند و پس از آن محور‌های اجرای محیط دوستدار سالمند تدوین می‌شود.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور با بیان اینکه آموزش‌ها در این زمینه به صورت مرحله به مرحله انجام و از متخصصان داخلی و مشاوران بین المللی برای نظارت بر آن استفاده می‌شود، گفت: اولویت این شورا استان‌هایی است که تعداد سالمندان بیشتری دارند.

رضازاده از گیلان، مازندران و تهران به عنوان استان‌هایی نام برد که به ترتیب بیشترین سالمندان را دارند و استان‌های اصفهان، یزد و کرمان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

وی اظهار داشت: منتظر پاسخ کل استان‌ها به سند ابلاغی هستیم و به محض اینکه همه استان‌ها علاقه مندی خود را اعلام کنند، برنامه ریزی آموزشی سند راهبردی محیط دوستدار سالمند کلید می‌خورد.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور خاطر نشان کرد: در این سند با دخیل کردن همه سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط و جامعه سالمندان در راستای بهره‌گیری از توان‌ها و پتانسیل‌های موجود، چشم انداز و راهبرد‌های متناسب با شهر دوستدار سالمند در افق ۱۴۱۰ تعریف و برنامه‌ریزی شده است.

گفتنی است سند راهبردی طرح محیط دوستدار سالمند در سه بخش اصول شاخص‌ها و ضوابط فرایند برنامه راهبردی شهر دوستدار سالمند در ایران، برگزاری کارگاه‌های نحوه تهیه سند راهبردی شهر دوستدار سالمند در شهر‌های ایران و شاخص‌های برنامه ریزی شهر دوستدار سالمند در ایران تهیه و تدوین شده است.

حمل و نقل، اماکن عمومی، مسکن، مشارکت اجتماعی، منزلت، مشارکت مدنی و اشتغال، ارتباطات و اطلاعات، حمایت اجتماعی و خدمات سلامت ازجمله محور‌های مورد توجه در طرح شهر دوستدار سلامت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.