کد خبر : 22391
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آبان 1402 - 9:13

درآمد‌های گروه بهمن در پایان مهرماه ۱۴۰۲ افزایش یافت

درآمد‌های گروه بهمن در پایان مهرماه ۱۴۰۲ افزایش یافت
درآمد‌های گروه بهمن در پایان اولین ماه از پاییز ۱۴۰۲ با افزایش همراه شده است؛ و این شرکت از معاملات واگذاری سهام ۱۶۲ میلیارد تومان سود کسب کرده است.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده، شرکت گروه بهمن طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۷/۳۰ از معاملات واگذاری سهام به میزان ۱۶۲ میلیارد تومان سود کسب نموده است میزان درآمد‌های این گروه در مدت زمان مشابه سال قبل ۵۸۹ میلیون تومان بود.

افزایش ۲۷ درصدی درآمد‌های حاصله از واگذاری سهام

براساس آخرین اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال گروه بهمن که با نماد خبهمن در بازار سرمایه شناخته می‌شود در دوره یک ماهه مهر سال گذشته درآمد‌های حاصل از واگذاری سهام شرکت فوق ۵۸۹ میلیون تومان بود که با رشد ۲۷ درصدی به میزان ۱۶۲ میلیارد تومان رسید.

علاوه براین  خبهمن با سرمایه ثبت شده ۱۳۴.۶۳۷ میلیاردی در طی عملکرد ۷ ماهه سال مالی منتهی به  ۱۴۰۲/۰۷/۳۰ از محل سود سهام محقق شده ۵۶.۵ میلیارد تومان درآمد داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۸ درصد رشد داشته است این شرکت در ۷ ماه سال گذشته از محل سود سهام ۳۵.۸ میلیارد تومان درآمد کسب نموده بود.

برنامه توسعه‌ای گروه بهمن برای ورود به بازار‌های جدید

گروه بهمن با اتکا به زیرساخت ها، ظرفیت‌ها و همچنین نیرو‌های متخصص و توانمند در تلاش است با رفع موانع تا حد امکان به اهداف خود دست یابد. شرکت با راهکارهایی، چون تعمیق ساخت داخل، کاهش ضایعات و استفاده ازمنابع تامین مالی ارزانتر درصدد کاهش موانع می‌باشد.

افزایش قابل توجه مواد اولیه و هزینه‌ها موجب جذب سرمایه در گردش بیشتری نسبت به سنوات قبل می‌باشد، لذا در این زمینه مدیریت قیمت مواد اولیه نقش بسزایی در برون رفت از شرایط بحرانی دارد، برهمین اساس تلاش می‌شود حتی الامکان تامین مواد اولیه با رویکرد تعمیق ساخت داخل و ازطریق شرکت‌های زیرمجموعه همچون شاسی ساز، شرکت قطعات صنایع ایران و صنایع ریخته گری انجام گردد که با انجام این امر میزان ارزبری کاهش و سطح موجودی انبار‌ها تحت کنترل قرار می‌گیرد. گروه بهمن از روش‌های جدید تامین مالی همچون انتشار اوراق بدهی به منظور پوشش کسری، سرمایه درگردش مورد نیاز شرکت‌های تابعه ازطریق بازار سرمایه اقدام کرده است.

شرکت بهمن موتور: بهمن موتور فیدیلیتی پرستیژ را در سال جاری عرضه کرده و برنامه عرضه نسخه جدید دیگنیتی دریم (۱XB) و G۹ را در سال ۱۴۰۲ دارد.

خطوط بدنه در بهمن موتور گسترش یافته و در سال ۱۴۰۲ بدنه فیدلیتی به طور کامل تولید خواهد شد. این شرکت جهت اجرای طرح‌های توسعه‌ای نسبت به خریداری زمین‌های مجاور کارخانه اقدام کرده است. احداث مرکز تلقیقات بهمن موتور با هدف افزایش داخلی سازی و طراحی پلتفرم‌های داخلی خودرو از برنامه‌های مهم بهمن موتور می‌باشد.

شرکت بهمن دیزل: از برنامه‌های اصلی بهمن دیزل راه اندازی مجهزترین و به روزترین تعمیرگاه مرکزی خودرو‌های دیزل در سال ۱۴۰۳ می‌باشد که یک مجموعه خدمات پس از فروش مستقل برای خودرو‌های تجاری می‌باشد. بهمن دیزل کامیون فورس ۱۲ تن و کامیون امپاور را در سال ۱۴۰۲ به بازار عرضه کرده است. این شرکت موفق شده است در طی ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ ملصولات خود را ازطریق بورس کالا عرضه نماید.

شرکت سیباموتور: رقابت با محصولات درجه یک اروپایی از اهداف شرکت سیباموتور در سال ۱۴۰۲ است. سیبا موتور در سال ۱۴۰۲ محصول ۵۶۰ FAW را به بازار معرفی می‌کند. این شرکت موفق شده است در طی ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ ملصولات خود را ازطریق بورس کالا عرضه نماید.

شرکت خودروسازی ستاره نیک آریا: این شرکت علاوه بر تولید اتوبوس ۱۲ متری در سال ۱۴۰۲، تولید و عرضه اتوبوس شهری ۱۸ متری و ۹ متری (مینی باس) جزو برنامه‌های شرکت در جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری‌ها است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.