کد خبر : 23008
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آذر 1402 - 7:34

وزیر اقتصاد در مجمع عمومی بانک سپه:

بانک سپه با روحیه جهادی و پیگیری اولویت‌های ملی، نهایت همکاری را با دولت انجام داده است

بانک سپه با روحیه جهادی و پیگیری اولویت‌های ملی، نهایت همکاری را با دولت انجام داده است
وزیر اقتصاد گفت: بانک سپه با روحیه جهادی و پیگیری اولویت‌های ملی، نهایت همکاری را با دولت انجام داده است.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، سید احسان خاندوزی طی سخنانی در مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده بانک سپه اظهار داشت: عملکرد هیئت مدیره و کارکنان بانک سپه در سراسر کشور بابت عبور با کمترین عوارض و آسیب، از بزرگ‌ترین پروژه ادغامی شبکه بانکی کشور در فاصله سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ و در ادامه، تصویب صورت‌های مالی تلفیقی با ابعاد جدید بانک، جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه پروژه ادغام پنج بانک نظامی در بانک سپه، جزو پروژه‌هایی بود که در روز اول بسیار مخاطره آمیز و دغدغه آفرین به نظر می‌رسید، تصریح کرد: باید اهمیت این اتفاق فوق‌العاده، به گوش سیاست‌گذاران کشور رسانده شود.

وزیر اقتصاد یادآور شد: البته هنوز برخی عوارض این ادغام بزرگ در بخش‌های مختلف مشاهده می‌شود، ولی در مجموع، مسیر مدیریت این اتفاق، بسیار مدبرانه و با کمترین هزینه بود که واقعا جای تقدیر دارد.

خاندوزی همچنین با قدردانی از دستاورد‌های بانک سپه در حوزه فناوری و امنیت اطلاعات اظهار داشت: علاوه بر این، بانک سپه خیلی به دولت در اجرای برخی طرح‌های بزرگ کمک کرده است، از جمله اتفاقی که در حوزه هوشمندسازی یارانه آرد رخ داد و در حالی که سایر بانک‌ها تن به مسئولیت در این ارتباط ندادند، بانک سپه با روحیه جهادی و پیگیری اولویت‌های ملی، نهایت همکاری را با دولت انجام داد.

وی در ادامه، با اشاره به وضعیت فعلی سرمایه بانک سپه، از سازمان مدیریت درخواست کرد، به نحوی کار را تسریع کند که عدد مصوب امسال، هر چه سریع‌تر ثبت شود و در مراجع رسمی بنشیند تا با افزایش سرمایه بانک سپه، یک بانک در “تراز” داشته باشیم.

این گزارش حاکی است، وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود، خطاب به هیئت مدیره بانک سپه، تأکید کرد، به تلاش خود برای زنده کردن دارایی‌های غیر مولد و اموال مازاد بانک ادامه دهند.

خاندوزی با بیان اینکه جدیت در مولدسازی اموال مازاد، موجب تقویت بنیه بانک سپه خواهد شد، افزود: با توجه به سوابق، توقع ویژه ما از بانک سپه، جدیت بیش از پیش در خصوص مولد سازی دارایی‌های مازاد و سهامداری، به منظور ورود به عرصه‌هایی است که بتوانید در سرمایه گذاری‌های جدید، نقش آفرینی داشته باشید.

وی تصریح کرد: همه اعضای هیئت عامل و هیئت مدیره و زیر مجموعه بانک، باید این موضوع را به عنوان دستور رسمی دولت، پیگیری کنند و هیچ گونه تأخیر و بهانه تراشی در این مسیر قابل قبول نیست.

خاندوزی گفت: امیدواریم کارنامه شما در این مسیر، یکبار دیگر ما را در دولت سربلند کند و بتوانیم شما را به عنوان یک الگو در این زمینه معرفی کنیم.

وزیر اقتصاد همچنین با اشاره به مسئله ارائه خدمات ارزی و سهم بانک سپه در حوزه ارز و شعب خارجی اظهار داشت: بنا بر اطلاعات ما، قابلیت شما خیلی بیش از این است و فکر می‌کنم اگر یک تیم مبرز و با اختیارات کامل را در بانک، مسئول این امر قرار دهید، حتما خواهید توانست در این حوزه، خروجی خیلی بهتری داشته باشید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.