کد خبر : 2552
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 تیر 1399 - 12:01

گوترش: الحاق کرانه باختری تهدیدی برای پیشبرد صلح در منطقه‌ است

گوترش: الحاق کرانه باختری تهدیدی برای پیشبرد صلح در منطقه‌ است
Print Friendly, PDF & Email

تهران – ایرنا – «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن تاکید بر غیرقانونی بودن الحاق کرانه باختری به سرزمینهای اشغالی فلسطین گفت که این اقدام رژیم صهیونیستی تهدیدی برای پیشبرد صلح در منطقه‌ خاورمیانه است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، گوترش در گزارشی که دیروز (سه شنبه) منتشر شد، از رژیم صهیونیستی خواست تا

Print Friendly, PDF & Email

تهران – ایرنا – «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن تاکید بر غیرقانونی بودن الحاق کرانه باختری به سرزمینهای اشغالی فلسطین گفت که این اقدام رژیم صهیونیستی تهدیدی برای پیشبرد صلح در منطقه‌ خاورمیانه است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گوترش در گزارشی که دیروز (سه شنبه) منتشر شد، از رژیم صهیونیستی خواست تا طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و در اردن به سرزمینهای اشغالی فلسطین را کنار بگذارد. وی تصریح کرد که این جدی‌ترین حرکت در نقض قوانین بین‌المللی است.

گزارش شورای امنیت سازمان ملل درست پیش از جلسه دو سالانه در مورد نزاع فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها که امروز (چهارشنبه) برگزار می شود، منتشر شده است. وزیران چندین کشور قرار است به درخواست اتحادیه عرب در این جلسه حضور پیدا کنند.

بر اساس این گزارش، گوترش گفت که طرح الحاق اسرائیل در مورد کرانه باختری و دره اردن، امیدها برای انجام مذاکرات جدید و راه حل نهایی صلح در منطقه را از بین می‌برد.

دبیر کل سازمان ملل علاوه بر مخالفت قاطع با الحاق کرانه باختری به سرزمینهای اشغالی فلسطین بیان کرد که اجرای این طرح برای فلسطینی‌ها، اسرائیلی‌ها و منطقه مصیبت‌بار خواهد بود.

دیپلمات‌های آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفتند که اکثریت اعضای سازمان ملل در جلسه امروز دوباره با طرح اسرائیل برای الحاق بخشهایی از کرانه باختری به سرزمینهای اشغالی، مخالفت خواهند کرد.

یکی از دیپلمات‌ها در این ارتباط به این خبرگزاری گفت که باید یک نامه آشکار ارسال کرد و فقط محکوم کردن سیاست اسرائیل کافی نیست.

جلسه شورای امنیت سازمان ملل از طریق ویدئو کنفرانس آخرین نشست بین‌المللی پیش از اول ژوئیه (۱۱ تیر) در مورد الحاق بخشهایی از کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی است.

طبق توافق تشکیل کابینه بین «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «بنی گانتس» رهبر حزب «آبی‌سفید» رژیم صهیونیستی، طرح الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری و همچنین دره راهبردی اردن از اول ژوئیه (۱۱ تیر) آغاز خواهد شد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.