کد خبر : 2630
تاریخ انتشار : شنبه 7 تیر 1399 - 9:16

علت گرایش به مواد مخدر

علت گرایش به مواد مخدر
Print Friendly, PDF & Email

تهران – ایرنا – یک رواندرمانگر،‌ عوامل ژنتیکی، عوارض محیطی و یا اجتماعی را از جمله علل گرایش افراد به مصرف مواد مخدر برشمرد. سارا اکبرزاده روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: عادت به مصرف مواد افیونی در واقع یک نوع ناهنجاری و اختلال روانی است که نه تنها زندگی شخصی بلکه خانوادگی فرد معتاد

Print Friendly, PDF & Email

تهران – ایرنا – یک رواندرمانگر،‌ عوامل ژنتیکی، عوارض محیطی و یا اجتماعی را از جمله علل گرایش افراد به مصرف مواد مخدر برشمرد.

سارا اکبرزاده روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: عادت به مصرف مواد افیونی در واقع یک نوع ناهنجاری و اختلال روانی است که نه تنها زندگی شخصی بلکه خانوادگی فرد معتاد را تحت تاثیر قرار می دهد و به دنبال آن آسیب های بی شماری بطور مستقیم و غیر مستقیم بر بخش های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه تحمیل می کند.

وی گفت: فرد معتاد برای تسکین و آرامش جسمی و روحی خود رو به سوی مصرف مواد مخدر می آورد و زمانی که اختلالات روانی فرد معتاد شدت یافت بطور طبیعی مصرف مواد را افزایش می دهد به نحوی که برای بدست آوردن آرامش و در عین حال به دنبال تحریک و وسوسه های غیر ارادی، حاضر است دست به هر کاری بزند تا به مواد مصرفی خود برسد.

اکبرزاده با بیان اینکه مداوای فرد معتاد و ترک مواد مخدر چندان کار مشکلی نیست بلکه مشکل بازگشت و شروع دوباره آن برای مصرف است، تصریح کرد: محیط زندگی آلوده، دوستان معتاد، ناکارآمدی جلسات مشاوره روان درمانی و وجود عوامل تداعی کننده عود فردی، از عمده مواردی است که می توان نام برد که در بازگشت فرد به سمت مصرف مواد موثر است.

وی از اطلاع رسانی مستمر دستگاههای اجرایی درخصوص آثار مصرف مواد مخدر بر افراد جامعه و آگاهی سازی خانواده ها و مربیان امور تربیتی و بهداشتی مدارس در پاسخگویی مطلوب به احساسات و نیازهای جوانان و نوجوانان برای رسیدن به آرامش جسمی و روانی، به عنوان راهکار ریشه ای و اساسی جهت جلوگیری از تمایل و اعتیاد افراد به مصرف مواد مخدر یاد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.