کد خبر : 2670
تاریخ انتشار : شنبه 7 تیر 1399 - 10:35

چرا مجریان سعودی کشف حجاب را تبلیغ می‌کنند؟

چرا مجریان سعودی کشف حجاب را تبلیغ می‌کنند؟
Print Friendly, PDF & Email

یکی از مجریان زن معروف عربستانی و نزدیک به محمد بن سلمان این روزها هشتگ حجاب دلیلی برای اخلاق یا شرافت‌مداری نیست را به راه انداخته و از این طریق تلاش می‌کند تا حجاب را در این کشور اسلامی هر چه بیشتر زیر سئوال ببرد. عربستان تحت حکومت محمد بن سلمان روزگار عجیبی را سپری می‌کند.

Print Friendly, PDF & Email
یکی از مجریان زن معروف عربستانی و نزدیک به محمد بن سلمان این روزها هشتگ حجاب دلیلی برای اخلاق یا شرافت‌مداری نیست را به راه انداخته و از این طریق تلاش می‌کند تا حجاب را در این کشور اسلامی هر چه بیشتر زیر سئوال ببرد.

عربستان تحت حکومت محمد بن سلمان روزگار عجیبی را سپری می‌کند. در تازه‌ترین اتفاقات از سوی ولیعهد عربستان، شماری از مجریان زن شبکه‌های تلویزیونی، کشف حجاب را برای طرفداران خود در شبکه‌های مختلف عربستان تبلیغ می‌کنند و حمله سازمان‌دهی شده‌ای را علیه حجاب تدارک دیده‌اند.

رسانه های عربی خبر دادند، نادین البدیر یکی از مجریان زن معروف عربستانی و نزدیک به محمد بن سلمان این روزها هشتگ حجاب دلیلی برای اخلاق یا شرافت‌مداری نیست را به راه انداخته و از این طریق تلاش می‌کند تا حجاب را در این کشور اسلامی هر چه بیشتر زیر سئوال ببرد.

البدیر در همین راستا و در یک کلیپ ادعا کرد حجاب دلیلی برای اخلاق مداری یا شرافت زن محسوب نشده و دو متر پارچه که موها با آن پنهان می‌شوند نمی‌تواند عاملی برای تاکید بر این امر محسوب شود.

به زعم این مجری تلویزیون عربستان، نمی‌توان از ظاهر بیرونی یا پوشش یک فرد او را قضاوت کرد. این موضوع یک ننگ است؛ اخلاق‌مداری، احترام به نظرات دیگران و عدم آزار رساندن به آنان است، صداقت، امانت‌داری، وفاداری و حسن تعامل معیارهای شخصیت یک فرد را تشکیل می‌دهند.

سخنان نادین مورد انتقاد شدید کاربران شبکه‌های اجتماعی عربستان قرار گرفته و او به یاغی‌گری علیه  چارچوب‌های اساسی دین و جامعه متهم شده است.

گفتنی است محمد بن سلمان از زمان به دست گرفتن قدرت در ژوئن ۲۰۱۷ تلاش کرد تا تمامی چارچوب‌های مذهبی را در این کشور بشکند. گرچه با آزادی موسیقی، آواز، رانندگی و رفتن به سینما برای زنان، خود را شخصیتی به روز و آزادی‌مدار نمودار کرده ولی بن سلمان با سرکوب شدید مخالفان سیاسی از جمله فعالان اجتماعی که خواهان تحقق این خواسته‌ها بودند، چهره واقعی خود را نمایان کرد.

به  اعتقاد کارشناسان، محمد بن سلمان تلاش دارد تا با پنهان شدن پشت تابوشکنی و آنچه که به آزادی‌های اجتماعی شهرت دارند، تاج و تخت پدر و قدرت خویش را در کشور حفظ و هر نوع صدای منتقد و مخالفی را به شدت سرکوب کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.