کد خبر : 3413
تاریخ انتشار : شنبه 25 مرداد 1399 - 15:23

اجرای تعمیرات اساسی و چابک سازی ناحیۀ فولادسازی و ریخته گری مداوم

اجرای تعمیرات اساسی و چابک سازی ناحیۀ فولادسازی و ریخته گری مداوم
Print Friendly, PDF & Email

مدیریت شرکت فولاد مبارکه در راستای تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی خود، با همکاری ادارۀ کل برق منطقه‌ای اصفهان در یک برنامۀ منسجم، تعمیرات اساسی ناحیۀ فولادسازی و ریخته‌گری مداوم را در گرم‌ترین ایام فصل تابستان برنامه‌ریزی و اجرا کرد تا از این طریق در زمان پیک بار شبکۀ سراسری برق، شهروندان عزیز با مشکل کمبود یا خاموشی برق مواجه نشوند.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده : مدیر ناحیۀ فولادسازی و ریختهگری مداوم فولاد مبارکه ضمن اعلام این خبر گفت: به دنبال افزایش مصرف برق کشور در فصل تابستان و محدودیتهای اعمالشده بر ناحیۀ فولادسازی از سمت شبکۀ سراسری برق، مدیریت شرکت تصمیم گرفت جهت حفظ آمادهبهکاری تجهیزات، این محدودیت را به فرصتی باارزش برای انجام کارهای تعمیرات اساسی ناحیۀ فولادسازی و ریختهگری مداوم تبدیل کند.
غلامرضا سلیمی افزود: با استفاده از پتانسیل نیروهای تعمیراتی داخل ناحیه و تیم پشتیبانی (همانند تعمیرات و تعمیرگاه مرکزی، بازرسی فنی و…) فعالیتهای تعمیراتی و اصلاحی بر روی تجهیزات انجام شد تا ضمن استفاده از زمانهای محدودیت تولید، آمادهبهکاری تجهیزات جهت افزایش تولید و دستیابی به رکوردهای بهتر افزایش یابد.
وی گفت: برخی از اقدامات انجامشده در این خصوص عبارتاند از: انجام تعمیرات برنامهریزیشده دورهای و تعویض بخشی از سازۀ پلتفرم و اصلاح اسلب محوطۀ سربارهگیری با صرف حدود ۲ هزار   و ۵۰۰ نفر ساعت، انجام تعمیرات دورهای و تعویض بخشی از سازۀ پلتفرم در کورۀ شمارۀ ۴ با صرف حدود ۲ هزار  و ۲۰۰ نفر ساعت؛ تعویض Main beam آبگرد سقف، تعویض راکرز کورۀ شمارۀ ۷ با صرف حدود ۱۳ هزار نفر ساعت.
سلیمی با بیان اینکه در قسمت ریختهگری مداوم هم اقدامات بزرگی انجام شده است، گفت: در تعمیرات چهارروزۀ ماشین ریختهگری شمارۀ ۱، گپگیری غلتکهای کشاننده و مستقیمکننده و همچنین لاینرگذاری آنها در چند مرحله و جبهۀ کاری انجام شد. ضمن اینکه نظافت صنعتی ماشین که در شاتدانهای عادی قابل انجام نیست، تمیزکاری فلوشینگ ماشین، تخریب و بتنریزی وسط خط، نصب مبدل حرارتی اسلاید گیت جهت کاهش دمای هیدرولیک، دمونتاژ و مونتاژ سگمنت های ۱ و ۲ هر دو خط و تعویض لیور اسیلاتور نیز صورت گرفت.
مدیر ناحیه فولادسازی و ریختهگری مداوم فولاد مبارکه در همین خصوص با تأکید بر اینکه انجام تمامی این فعالیتها طبق بار چارت، در یک روز میسر نیست، گفت: فلوشینگ تمامی ماشینهای ریختهگری، آچارکشی شینها و ریلهای ROW O_P واحد ۲۸، جدا کردن آب صنعتی واحد ریختهگری از واحد فولادسازی و جدا کردن آب اولیه ماشینهای ۳ و ۴ ریختهگری بخش دیگری از این اقدامات در این زمان محدود بوده است.
وی در ادامه از تعویض تراورس جرثقیل شمارۀ ۲۵ با صرف حدود هزار   و ۲۰۰ نفر ساعت خبر داد و تصریح کرد: این فعالیت اولین بار است که روی این جرثقیل انجام شده و در طی چندین روز صورت گرفته است.
سلیمی با تأکید بر اینکه تعمیرات برنامهریزیشدۀ سالانۀ یکروزه ناحیۀ فولادسازی در این دوره با کیفیت مناسب انجام شد، ادامه داد: در شاتدان سالانه، سرویس روتین تمامی تابلوهای متال کلد و پاورسنترهای ناحیه، سیستمهای کنترل کل سیالات و آب صنعتی انجام شد.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به توسعۀ سالن فولادسازی جهت نصب دو دستگاه جرثقیل جدید با ظرفیت ۳۵۰ تن، اقدامات مربوط به رفع معارضات مربوط شامل جابهجایی داکت غبارگیر کورههای پاتیلی نیز در این تعمیرات برنامهریزیشده در حال اجراست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.