کد خبر : 4166
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مهر 1399 - 12:30

تعویض لارج بیرینگها و تنظیم سازۀ اصلی دستگاه بریج ریکلایمر شمارۀ یک

تعویض لارج بیرینگها و تنظیم سازۀ اصلی دستگاه بریج ریکلایمر شمارۀ یک
Print Friendly, PDF & Email

عملیات تعویض لارج بیرینگها و تنظیم سازۀ اصلی دستگاه بریج ریکلایمر شمارۀ یک واحد انباشت و برداشت فولاد مبارکه به همت تیم تعمیرات واحد مواد خام و با همکاری دفتر فنی تعمیرات ناحیۀ آهن سازی، تعمیرات و تعمیرگاه مرکزی، حمل ونقل و بازرسی فنی با موفقیت انجام شد.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده , حمید بزاز، رئیس واحدهای مواد خام ناحیۀ آهنسازی، با بیان اینکه این کارِ بسیار حساس در بازۀ زمانی ۱۶ تا ۲۷ شهریورماه انجام شد، افزود: یکی از مهمترین وظایف واحد مواد خام، ذخیرهسازی کنسانترۀ ورودی به فولاد مبارکه و تأمین مواد اولیۀ موردنیاز واحد گندلهسازی است.

وی ادامه داد: ازآنجاکه کنسانترۀ آهن ورودی به فولاد مبارکه ترکیب یکنواختی ندارد، وظیفۀ مخلوطسازی مواد با مشخصات شیمیایی و فیزیکی متفاوت و فراهم کردن موادی با درجۀ همگنی بالا بر عهدۀ واحد مواد خام است. به همین منظور و با هدف تأمین مواد اولیۀ مناسب جهت ارسال به واحد گندلهسازی، فرایند همگنسازی مواد در حین انباشت و برداشت صورت میگیرد.

 به گفتۀ رئیس واحدهای مواد خام ناحیۀ آهنسازی، یکی از مهمترین دستگاههای موجود در پارکهای انباشت و برداشت که وظیفۀ برداشت، همگنسازی و ارسال کنسانتره را بر عهده دارد، دستگاه بریج ریکلایمر  شمارۀ  یک است. این دستگاه با ظرفیت برداشت ۱۵۰۰ تن بر ساعت، تأثیر زیادی در تأمین بهموقع و باکیفیت مواد ارسالی به واحد گندلهسازی دارد.

در همین خصوص داریوش وطنخواه، سرپرست تعمیرات واحد مواد خام، با اشاره به اینکه طرح اصلی دستگاه شبیه به پل است و بر روی ریلهای طولی پارک حرکت میکند، ادامه داد: عملیات برداشت توسط دو مجموعه باکت که بر روی پل و در جهت عرض پارک حرکت میکنند، انجام میگیرد. هر مجموعه باکت بر روی بیرینگی به قطر ۴ هزار و ۲۲۳ میلیمتر نصب شده که از آن با عنوان لارجبیرینگ نام برده میشود. عملکرد صحیح دستگاه بریج ریکلایمر منوط به سلامت لارجبیرینگها و تنظیم بودن سازۀ اصلی دستگاه (پل) است.

وی تصریح کرد: فرایند تعویض لارجبیرینگ یکی از حساسترین فعالیتهای تعمیراتی واحد محسوب میگردد. این فعالیت شامل دمونتاژ کامل دستگاه، دمونتاژ بیرینگ آسیبدیده، مونتاژ لارجبیرینگهای جدید و نصب و تنظیم مجدد پل است که باید با دقت و حساسیت بسیار زیاد و در کمترین زمان ممکن انجام شود تا بهرهبردار بتواند مجددا از آن در فرایند تولید استفاده کند.

وطنخواه در خاتمه تصریح کرد: با انجام این تعمیرات، علاوه بر افزایش آمادهبهکاری تجهیز جهت ارسال کنسانتره به واحد گندلهسازی، صدمات وارده به دستگاه که بهدلیل ضربات ناشی از بیرینگهای آسیبدیده ایجاد میشود نیز کاهش مییابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.