کد خبر : 4537
تاریخ انتشار : جمعه 2 آبان 1399 - 23:26

بهره برداری از پروژۀ احداث تصفیه خانه استحصال پساب شهری فولاد مبارکه

بهره برداری از پروژۀ احداث تصفیه خانه استحصال پساب شهری فولاد مبارکه
Print Friendly, PDF & Email

پروژۀ احداث تصفیه خانۀ استحصال پساب شهری فولاد مبارکه به منظور استفادۀ مجدد از پساب های شهری، کاهش آلودگیهای زیست محیطی ناشی از سرریز پساب های شهری به محیط زیست و استفادۀ بهینه از منابع آبی موجود در تصفیه خانۀ PU21 شرکت، تعریف شد و با انجام موفقیت آمیز اقدامات لازم، وارد فاز راه اندازی کامل شد.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده , مدیر اجرای پروژههای انرژی و سیالات فولاد مبارکه داد با  اعلام این خبر تأکید کرد: این پروژه با توجه به مشکلات خشکسالی و کمآبی رودخانۀ زایندهرود و بهمنظور تأمین پایدار بخشی از آب موردنیاز شرکت و همچنین در راستای مسئولیتهای اجتماعی بهمنظور بهبود فرایند زیستمحیطی در دستور کار ناحیۀ انرژی و سیالات قرار گرفت.

علیرضا استکی در همین خصوص گفت: در این زمینه قراردادی بین فولاد مبارکه و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با موضوع خرید پسابهای شهرستانهای مبارکه و لنجان منعقد گردید تا علاوهبر تأمین بخشی از آب موردنیاز فولاد مبارکه، کمک شایانی به رفع آلودگیهای محیطزیستی شهرهای اطراف انجام شود.

وی از جمعآوری و تصفیۀ پسابها در چهار تصفیهخانۀ شهرهای زرینشهر، مبارکه، صفائیه و     ورنامخواست خبر داد و در تشریح این کار اظهار داشت: این پسابها در تصفیهخانههای یادشده وارد فاز اول تصفیه میشوند و در ادامه به تصفیهخانۀ آب فولاد مبارکه (PU۱۳) منتقل میگردند و پس از آن با خط ۶۰۰ میلیمتری به تصفیهخانۀ استحصال پسابهای شهری انتقال داده میشوند. این در حالی است که فاز اول این پروژه شامل احداث مخزن ۳۰۰۰ مترمکعبی و خط انتقال ۶۰۰ میلیمتری در واحد PU۱۳ در اردیبهشت سال ۹۷ به بهرهبرداری رسیده است.

مدیر اجرای پروژههای انرژی و سیالات فولاد مبارکه با بیان اینکه در احداث این تصفیهخانه از بهروزترین تکنولوژی موجود در دنیا شامل آشغالگیر، سیستم تزریق مواد، منعقدسازی، سیستم DAF، فیلترهای خودشوینده و گندزدایی با اشعۀ UV استفاده شده گفت: بخش عمدهای از این تجهیزات از برترین برندهای روز دنیاست که بعضا برای اولین بار در کشور مورد استفاده قرار گرفته و همچنین در اوج تحریمها به سایت فولاد مبارکه وارد و در محل موردنظر نصب شده است.

وی در خصوص مشخصات فنی این پروژه گفت: پروژۀ احداث تصفیهخانۀ استحصال پساب شهری فولاد مبارکه در مساحتی حدود ۲۰.۰۰۰ مترمربع و با هزینهای بالغبر ۴۰۰ میلیارد ریال و ۵ میلیون یورو با ظرفیت ۱۵۰۰ مترمکعب بر ساعت و با قابلیت افزایش ظرفیت تا ۳۰۰۰ مترمکعب بر ساعت احداث شده است.

 به گفتۀ استکی در ساخت این تصفیهخانه از حداکثر توان شرکتهای داخلی بهعنوان سازندگان تجهیزات ازجمله کابل، تابلو برق، جرثقیل، مخازن ذخیرۀ مواد شیمیایی و … استفاده شده است.

استکی در خاتمه خاطرنشان کرد: این پروژه در حال حاضر تمامی مراحل پیشراهاندازی خود را طی کرده و در حال حاضر در حال بهرهبرداری و تصفیۀ پسابهای شهری است و با راهاندازی این پروژه امکان ارسال کامل پسابهای شهرستانهای مبارکه و لنجان میسر شده است.

مدیر اجرای پروژههای انرژی و سیالات فولاد مبارکه در بخش پایانی سخنان خود از زحمات و همکاریهای معاونت طرح و توسعه، مدیریت ارشد خدمات فنی و پشتیبانی، مدیریت و کارکنان ناحیۀ انرژی و سیالات، شرکتهای مهندسی فولاد و آبسان زلال خاورمیانه بهعنوان پیمانکار مجری طرح، تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.