کد خبر : 6234
تاریخ انتشار : جمعه 6 فروردین 1400 - 8:37

بکارگیری ظرفیت‌های بومی «بلاک چین» در تامین اجتماعی

بکارگیری ظرفیت‌های بومی «بلاک چین» در تامین اجتماعی
Print Friendly, PDF & Email

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: با استفاده از ظرفیت های بسیار زیاد در حوزه بلاک چین و بومی شدن آن، می‌توانیم در افزایش ارائه خدمات، تکریم جامعه هدف و تسهیل در ارائه خدمات در سازمان تامین اجتماعی گام‌های موثرتری برداریم.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده ، مرتضی لطفی عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در وبیناری با موضوع «بلاک‌چین و تامین اجتماعی؛ آنچه مدیران باید بدانند» که از سوی موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی برگزار شد، افزود: سازمان تامین اجتماعی به عنوان نهادی مستقل از نظر مالی،خدمات اجتماعی و درمان به بیش از نیمی از جمعیت کشور، خدمت‌رسانی می‌کند.

وی افزود: سازمان از طریق راهبردهای مدیریت و باحمایت در حوزه اشتغال و کسب‌وکارهای نوین و غیره می‌تواند تاثیرگذار باشد و به عنوان نهاد بین نسلی برای جمع کردن حداقل پس انداز جمعیت تحت پوشش و کارگری تلاش می کند تا منابع آینده این جمعیت را تامین کند که در قالب سبد دارایی و ایجاد ارزش افزوده بخشی از دغدغه‌های بازنشستگان و مستمری‌بگیران را برطرف کند.

لطفی گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل نوسانات اقتصادی، عدم ثبات در نرخ ارز و تورم های مستمر دو رقمی، شرایطی ایجاد شده که فعالیت‌های سازمان با محدودیت‌هایی مواجه و قدرت خرید جامعه هدف کاهش یافته است.
عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: سازمان سالانه ۲۷۰ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب دارد که از این میزان، ۱۷۶ هزار میلیارد تومان در قالب مستمری و ۵۱هزار میلیارد تومان صرف درمان می‌شود و می‌توان گفت به نسبت کل بودجه کشور، ۳۰ درصد از اعتبارات را در قالب منابع و مصارف داراست.

وی افزود: جمعیت هدف در این سازمان، ۴۲ میلیون نفر می‌شوند بنابراین گردش نقدینگی برای بیش از ۱۰۰ نوع خدمت از تولد تا مرگ و پس از آن ادامه دارد و راهبردهای «بلاک چین» می تواند در این شرایط به سازمان کمک کند.

لطفی اظهار کرد: در واقع سازمان در جهت حفظ کرامت و ارائه خدمات بهتر تلاش کرده به همین دلیل اجرای نسخه الکترونیک را امسال داشته و ارائه خدمات غیر حضوری را پیش بینی کرده است و در نیمه دوم سال،۳۰ خدمت غیر حضوری قرار شده ارائه داده شود تا به میزان ۷۰ میلیون سفر و تردد و مراجعه مستقیم کاهش یابد.

وی افزود: تاکنون ۲۷ برنامه رونمایی شده است و با توجه به مفهوم بلاک چین و با توجه به نگاه تجاری مردم از ارز دیجیتال که به آن ورود زیادی داشته اند، افراد متخصص در حوزه فناوری بهتر است ضمن بررسی این امر، ظرفیتهای دیگر بلاک چین را مورد مطالعه قرار دهند.

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: بلاک چین در حوزه طراحی و صنایع، ظرفیت های بسیاری دارد که با توجه به میزان نقدینگی و تعدد خدمات در تامین اجتماعی و جامعه هدف آن، می تواند کمک شایانی کند و از موسسه عالی پژوهش نیز می‌خواهیم فراخوانی را در رابطه با این موضوع در میان متخصصان امر برگزار کند تا از از این علم بهره بگیریم و ظرفیت های بومی شده بلاک چین را در امور تامین اجتماعی به کار بگیریم.

لطفی گفت: با استفاده از ظرفیت های بسیار زیاد در حوزه بلاک چین و بومی شدن آن، می‌توانیم در افزایش ارائه خدمات، تکریم جامعه هدف و تسهیل در ارائه خدمات گام‌های موثرتری برداریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.