کد خبر : 8170
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 شهریور 1400 - 9:46

فولادمبارکه، پشتیبان صنعت خودروسازی کشور

فولادمبارکه، پشتیبان صنعت خودروسازی کشور
تحریم صنایع اصلی کشور همچون صنعت خودرو در چهار سال اخیر شرایط تولیدکنندگان خودرو را دچار چالش‌های متعددی همچون تأمین قطعات و در نتیجه کاهش آمار تولید خودرو کرد و این فشارها منجر به عدم انجام تعهدات شرکت‌های خودروسازی، نارضایتی مردم و در نهایت افزایش قیمت خودرو گردید و این روند ادامه یافت.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وفت خبر به نقل از خبرنگار فولاد، در سال‌های اخیر، وضعیت تحریم‌ها و فشارهای مضاعف بین‌المللی در عرصه‌های مختلف بر نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌گونه‌ای بوده که از آن به «جنگ اقتصادی» تعبیر می‌شود. طبیعی است که در چنین جنگی در میان مردم نگرانی‌هایی در خصوص تأمین کالاها و اقلام موردنیاز ایجاد می‌شود. در چنین زمان‌هایی رسالت دولت در این است که با رونق‌بخشی به تولید و اهتمام به تأمین کالاهای موردنیاز، به‌ویژه کالاهای اساسی، دغدغه‌های موجود و نگرانی‌های مردم را کاهش دهد.

تحریم صنایع اصلی کشور همچون صنعت خودرو در چهار سال اخیر شرایط تولیدکنندگان خودرو را دچار چالش‌های متعددی همچون تأمین قطعات و در نتیجه کاهش آمار تولید خودرو کرد و این فشارها منجر به عدم انجام تعهدات شرکت‌های خودروسازی، نارضایتی مردم و در نهایت افزایش قیمت خودرو گردید و این روند ادامه یافت.

در چنین شرایطی، تأمین نیازهای شرکت‌های خودروساز و نیز کارخانه‌های تولید لوازم‌خانگی بر عهده صنایع مادری همچون فولاد مبارکه قرار گرفت تا با تأمین ورق موردنیاز کارخانه‌ها که ازجمله نیازهای اصلی این صنایع به شمار می‌رفت، وقفه تولید را متوقف و نیاز بازار داخلی را تأمین کنند.

با وجود آنکه تحریم‌های ظالمانه، شرایط کار و خدمت در تمام عرصه‌ها را دچار مخاطره کرده، اما همت و اراده تولیدکنندگان، صنعتگران و فعالان اقتصادی، به‌ویژه در صنعت فولاد و شرکت فولاد مبارکه، بر آثار نامطلوب تحریم‌ها غلبه یافت و توانستیم با برنامه‌ریزی، تلاش مضاعف و شبانه‌روزی بر بخش زیادی از مشکلات ناشی از تحریم فائق آییم و با تمرکز بر تأمین نیاز شرکت‌های داخلی و صنایع پایین‌دست و تولید بیش از ۵ هزار نوع محصول در شرکت فولاد مبارکه، بخش زیادی از مشکلات شرکت‌های داخلی و به‌ویژه شرکت‌های خودروساز را تأمین کنیم.

محصولات تولیدشده در شرکت فولاد مبارکه در قالب ۱۴ محصول اساسی شامل اسلب فولادی، کلاف گرم و سرد و سخت و آجدار و گالوانیزه، ورق گرم و سرد، گالوانیزه، اسیدشویی‌شده، ورق قلع‌اندود و رنگی، کاربردهای متنوع و متعددی در صنایع خودروسازی، لوازم‌خانگی، بسته‌بندی و سایر صنایع دارد و توفیقات اخیر فولاد مبارکه در طراحی و تولید اسلب‌های موردنیاز در صنایع بزرگی همچون نفت و گاز، گام بزرگی در خودکفایی کشور است.

در حال حاضر شرکت‌های فعال در صنایع مختلف کشور، در زمینه موجود بودن و تأمین مواد اولیه فولادی، اسلب، ورق و کناف مشکل چندانی ندارند و این مسئله در شرایط تحریم مایه افتخار است که با وجود همه سنگ‌اندازی‌های بین‌المللی، چرخه صنعت در کشور در حوزه فولاد، خودرو و لوازم‌خانگی و سایر صنایع همچنان در حال چرخش است.

صنایع خودروسازی برای ساخت بدنه و رویه خودرو، شاسی و رینگ به محصولات فولادی متعددی نیاز دارند و در سال‌های اخیر با پیشرفت در تکنولوژی و فناوری، ضرورت بهره‌مندی از ورق‌های گالوانیزه قوت گرفته است؛ از همین رو، شرکت فولاد مبارکه از طریق خریداری شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، بخش اعظمی از نیاز خودروسازان به ورق‌های گالوانیزه را تأمین کرده و هم‌اکنون به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان اصلی قطعات فولادی موردنیاز کارخانه‌های خودروسازی داخلی، بیش از ۱۴ درصد از تولیدات محصولات خود را به این صنایع اختصاص داده است.

در شرایط کنونی که اراده دولت محترم سیزدهم و وزارت محترم صمت، افزایش تولید خودرو در کشور تا پایان سال جاری و افزایش سه برابری ظرفیت تولید خودرو در سه سال آینده است، شرکت فولاد مبارکه ضمن اعلام آمادگی خود برای تأمین ورق موردنیاز این شرکت‌ها، تلاش خود را در راستای بهبود کیفیت و تأمین نیازهای به‌روز خودروسازان اعلام می‌دارد و امیدوار است با اراده دولت مبنی بر تحول در تولید خودرو و افزایش ایمنی و کیفیت، رضایت مردم از شرکت‌های خودروساز داخلی افزایش یابد.

هادی نباتی‌نژاد- مدیرروابط عمومی شرکت فولاد مبارکه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.