کد خبر : 268
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1398 - 12:24

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی: حتما میتوانیم قطعه با کیفیت تولید کنیم

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی: حتما میتوانیم قطعه با کیفیت تولید کنیم
Print Friendly, PDF & Email

پرهیز از واردات قطعاتی که و سایلی که توان تولید داخلی آن وجود دارد سبب می شود که بتوانیم در میزان خارج شدن ارز از کشور صرفه جویی کنیم و بعلاوه با بومی سازی قطعات می توان انتقال دانش و فناوری را با کمترین هزینه و بیشترین بهره برداری انجام داد.

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش بازتاب خبر به نقل از  نبض بازار ، بومی سازی محصولات داخلی یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است که باید به آن نگاه ویژه داشت. این مسئله بیش از هر چیز دیگری در اقتصاد فعلی کشور باید مورد توجه قرار بگیرد. پرهیز از واردات قطعاتی که و سایلی که توان تولید داخلی آن وجود دارد سبب می شود که بتوانیم در میزان خارج شدن ارز از کشور صرفه جویی کنیم و بعلاوه با بومی سازی قطعات می توان انتقال دانش و فناوری را با کمترین هزینه و بیشترین بهره برداری انجام داد. در سالهای گذشته برخی قطعه سازان به واسطه ی مطالبات زیادی که از خودروسازان دارند شاید نمودار تولیدشان دستخوش فراز و نشیب شد اما باید گفت که در بین قطعه سازانی که امروز به صنعت مادر کشور کمک می کنند می توان نمونه هایی را پیدا کرد که جدا از هر مسئله ای توانسته اند علاوه بر ایجاد اشتغال ، ضریب کیفی مناسب برای تولید و بومی سازی را در دستور کار قرار دهند و از این حیث باید به مجموعه ی ۱۲.۰۰۰ نفری کروز بیشتر پرداخت.

موسوی لارگانی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ضعفهای که در لایحه ی بودجه خصوصا در بخش تولید وجود دارد گفت: به نظر مهمترین کمکی که می توان به چنین شرکتهایی کرد بازنگری در لایحه ی بودجه خصوصا در بخش مالیات است. ما باید آنچه را که امکان تولیدش از وارداتش پرهیز کنیم. عده ای هستند که با واردات این چنینی درآمدهای کلان داشتند ما باید تعرفه های سنگینی را تعیین کنیم که به وسیله ی آن قدرت رقابتی این دسته با محصولات داخلی کاهش پیدا کند در غیر اینصورت تولید کننده ی داخلی متضرر می شود. نائب رئیس کمیسیون اقتصادی ادامه داد: ما دانشمندان و مهندسین بسیار خوبی داریم وقتی می توانیم موشک تولید و در بحث هسته ای پیشرفت داشته باشیم آیا نمی توانیم قطعه ی با کیفیت تولید کنیم جوانان نخبه ای در کشور هستند که می توانند اینکار را انجام دهند. باید برای توسعه ی چنین تولیداتی بتوانیم سوبسید در اختیار این شرکتها بگذاریم و زمینه را برای ارتقایشان فراهم کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.