کد خبر : 10105
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 خرداد 1401 - 10:03

سرزمینی آبادان با حمایت بانک ملی ایران

سرزمینی آبادان با حمایت بانک ملی ایران
راه آهن میانه اردبیل، از بزرگترین پروژه‌های زیربنایی کشور است که توسط بانک ملی ایران تامین مالی شده است.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، عملیات اجرایی این راه آهن ۱۷۵ کیلومتری که تا کنون بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط بانک ملی ایران برای ساخت آن هزینه شده است، از سال ۱۳۹۷ آغاز شد و در سال ۱۳۹۹ به پایان رسید.

این پروژه در ۹ ایستگاه به نام های اردبیل و سبز (درجه یک)، ایستگاه های مسافری اردبیل، فیروزآباد، گنجگاه و مهماندوست (درجه دو) و ایستگاه های آستور، مشکول و جعفرلو (درجه ۳ سبقت و تلاقی) به مسافران خدمات رسانی می کند.

راه آهن میانه اردبیل نه تنها ارتباط استان اردبیل با شبکه ریلی کشور و خطوط ریلی بین المللی را فراهم کرده است، بلکه موجب افزایش مراودات اقتصادی بین استان اردبیل و سایر استان های کشور و بازارهای جهانی نیز شده است.

ایجاد سیستم حمل و نقل ریلی روان و گسترش شبکه ریلی کشور با ایمنی و سرعت بالا به منظور توسعه استان اردبیل در بخش های مختلف و نیز ایجاد سیستم حمل و نقل ارزان و مناسب برای حمل مسافر و کالاهای تولیدی در استان به ویژه حمل مواد اولیه از بنادر و گمرکات به داخل استان از دیگر مزایای راه اندازی این خط ریلی است.

صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش خسارات و استهلاک ناوگان حمل و نقل کشور و نیز کمک به حفظ محیط زیست را می توان از دیگر دستاوردهای عملیاتی شده این پروژه دانست.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.