کد خبر : 21299
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 شهریور 1402 - 8:50

حاشیه‌ای بر سخنان مدیرعامل فولاد خوزستان؛

تاب آوری، سرمایه گذاری و سپس سودآوری

تاب آوری، سرمایه گذاری و سپس سودآوری
صنعت فولاد کشور در این سال‌ها با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند. محدودیت‌های اجتناب ناپذیری که در حوزه انرژی ایجاد شده است، تعرفه‌های صادرات و مشکلات جهانی بازار فولاد شرایطی را ایجاد می‌کند که فولادسازان اگر در مسیر گذار از این مشکلات، تدابیری برای تاب آوری و سرمایه گذاری نیندیشند بازنده‌ی عرصه صنعت و اقتصاد خواهند بود.
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش پشت پرده، فولاد خوزستان با درک چنین شرایطی فعالیت‌های خود را در ایستگاه سودآوری متوقف نکرده و برای مدیریت شرایطِ خاصِ ایجاد شده و استفاده بهینه از زمان، نیرو‌ها و امکانات، راهبرد تاب آوری با مدیریت هزینه ها، اصلاح الگوی مصرف و اجرای طرح‌های توسعه‌ای و فناورانه را در دستور کار قرار داده و همزمان با اجرای پروژه‌های بزرگ سرمایه گذاری، تلاش می‌کند مشکلاتی که امروز در سطح خُرد و کلان، صنعت فولاد کشور را دچار مشکل کرده، در آینده امکان ظهور و بروز نیابند کما اینکه اگر در گذشته چنین رویکردی حاکم می‌بود امروزه شاهد بروز مشکلات در صنعت فولاد نبودیم.

مدیرعامل فولاد خوزستان اخیرا گفته است: “صنعت فولاد کشور با چالش‌های امروز رویکرد خود را از سودآوری به تاب‌آوری تغییر داده است. هر شرکت فولادی برای ادامه بقای خود، باید بر تکمیل زنجیره خود تمرکز نماید. ”

این سخنان نشان می‌دهد مدیران این شرکت مهم فولادی درصدند شرایط ایجاد شده را به فرصت تبدیل کنند و کار‌های نکرده‌ی دیروز را انجام بدهند تا در آینده سودآوری مداوم و پایدار شرکت را شاهد باشیم.

شرکت‌های پیشرو برای همه شرایط برنامه دارند و وجود محدودیت‌های غالبا بیرونی، مانع از ابتکار، روزآمدی و فرصت سازی آنان نمی‌شود و به نظر می‌رسد چنین رویکردی در فولاد خوزستان حاکم شده است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.